۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۰۹۹۹۳
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد:

مبارزه با موانع تربیت نخستین شرط موفقیت نظام تربیتی اسلام است

مبارزه با موانع تربیت نخستین شرط موفقیت نظام تربیتی اسلام است
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد با اشاره به چهار شرط تحقق نظام تربیتی الهی، گفت: مبارزه با موانع و فراهم کردن زمینه تربیت نخستین شرط در نظام تربیتی الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست بازخوانی اندیشه شهید مطهری، اظهار کرد: شهید مطهری چهار شرط را به‌منظور تحقق نظام تربیتی الهی تبیین کرده است که با اجرایی کردن این چهار شرط می‌توان دانش‌آموزانی باکرامت و حقیقت‌جو تربیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به راهکارها و شروط دست‌یابی به نظام تربیت الهی یکی از مهم‌ترین عوامل، شرایط تربیت است؛ چراکه این حوزه همانند هر حوزه تخصصی دیگری نیازمند بستری مناسب به‌منظور میسرسازی و شکوفایی است؛ ازاین‌رو باید شرایط و فضای مناسب برای نظام تربیتی فراهم شود.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، خطاب به اساتید حوزه و معلمان آموزش و پروش، گفت: افرادی هستند که با تفکر دینی و الهی شما و با نماز خواندن و ارتباط شما با خداوند مشکل دارند؛ به همین سبب شهید مطهری مهم‌ترین و نخستین نکته به‌منظور دستیابی به تربیت الهی را مبارزه با موانع و زمینه‌سازی برای تربیت الهی عنوان کرده است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد دومین نکته در نظام تربیت الهی مدنظر شهید مطهری را سلامت جسم دانست و افزود: در تمام احادیث ائمه اطهار (ع) و همچنان فرمایشات مقام معظم رهبری به ورزش کردن و حفظ سلامت جسمانی تأکید شده است؛ به همین دلیل باید مراقب باشیم با توسعه علم‌گرایی و تخصص گرایی ورزش در برنامه‌های تربیتی کم‌رنگ نشود.

حجت الاسلام آزموده سومین شرط لازم به‌منظور دستیابی به تربیت الهی را توجه به امنیت و آزادی در زندگی و داشتن آزادی اجتماعی و معنوی فردی دانست و گفت: آزادی اجتماعی بدان معنا است که سایر افراد جامعه مانع رشد فرد نشوند.

وی با اشاره به این‌که چهارمین شرط رسیدن به تربیت الهی، مدیریت و حکومت بر دل‌ها را شرط چهارم تحقق این مهم عنوان و تصریح کرد: مقام معظم رهبری شش راهکار را در بیانیه گام دوم انقلاب در زیرمجموعه دومین محور یعنی اخلاق و معنویت برای رسیدن به تربیت متعالی قرار داده و تأکید فراوانی بر تعلیم و تربیت مرتبط با دل و معنویت داشته‌اند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود این محورها همواره مورد توجه اساتید و مربیان و معلمان باشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات