۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۱۰۷۲۱
پژوهشگر علوم تبلیغی خبر داد؛

راه اندازی جشنواره تبلیغی میثم‌تمار بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب

راه اندازی جشنواره تبلیغی میثم‌تمار بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب
حجت الاسلام جنتی از راه اندازی جشنواره میثم‌تمار برای تولید محتوای منابر بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد و بر لزوم همکاری حوزه و دفتر تبلیغات با این طرح تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی با حضور دستگاه ها و کنش گران فعال در عرصه تبلیغ دینی و حوزوی به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) عصر امروز در سالن نشست های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمد جنتی پژوهشگر و استاد مؤسسه تخصصی خطابه امیربیان در این نشست در ارتباط با لزوم هماهنگی نهادهای مردمی تبلیغی با سازمان های اداری در عرصه تبلیغ عنوان کرد: همه انقلاب های دنیا یک منشأ نظامی یا منشأ سیاسی دارد ولی تنها انقلاب اسلامی هیچ منشأ سیاسی یا نظامی نداشت بلکه مبدأ آن حرکت مردمی بود، یعنی این که انقلاب ما را یک جریان مردمی و نه سازمانی پیش برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: در مسائل مختلف انقلاب اسلامی زمانی در اوج قله قرار گرفتیم که جریان های مردمی در پیروزی آن نقش آفرین بودند، از این رو آینده تبلیغ هم در دست جریان های مردمی خواهد بود.

استاد مؤسسه تخصصی خطابه امیربیان اضافه کرد: اگر نهادهای تبلیغی و جریان های مختلف سازمانی که با حوزه تبلیغ ارتباط دارند بتوانند نگاه شان را از نگاه سازمانی به یک مدیریت مردمی شبکه ای و جریان ساز عوض کنند قطعا این سازمان ها و ارگان ها در آینده تبلیغ کشور نقش خواهند داشت، در غیر این صورت این سازمان ها از جریان ها مردمی تبلیغی که شکل گرفته جا می‌ مانند.

وی خاطرنشان ساخت: سؤال این است که با وجود همه مشکلات موجود جریان های قوی مردمی در حوزه تبلیغ راه افتاده است، حال آیا سازمان و دفتر تبلیغات به این جریان ها توجهی دارد؟ آیا میدان هایی برای نقش آفرینی آنها فراهم کرده است؟ به نظر می‌ رسد معاونت تبلیغ حوزه نباید صرفا سازمان اعزام کننده باشد و به نتیجه ای نرسد.

حجت الاسلام جنتی در ادامه با بیان این که معاونت تبلیغ حوزه باید فعالیت های خود را جریان های طلبگی و خودجوش مردمی را در عرصه تبلیغ اختصاص بدهد، گفت: معاونت تبلیغ باید این جریان های مردمی را هدایت کند در حالی که این اتفاق هنوز نیافتده است،.

استاد مؤسسه تخصصی خطابه امیربیان توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب را در عرصه تبلیغ راهگشا دانست و گفت: ارگان های تبلیغی اگر نگاه شان جریان امام و رهبری شد می‌ توانند در آینده نقش آفرینی کنند و در غیراین صورت از جریان های مردمی عقب می‌ مانند.

وی در ادامه سخنان خود از راه اندازی طرح جشنواره میثم تمار خبر داد و ابراز داشت: ما یک طرحی را از طریق سازمان تبلیغات مطرح کردیم و گفتیم در مورد بیانیه گام دوم انقلاب ماه محرم بهترین زمان است از این رو تحت عنوان جشنواره میثم تمار فراخوان عمومی بدهد و آثاری برای ارائه محتوای تبلیغی و منابی برای محرم به دبیرخانه برسد و به نفرات برتر نیز جوایزی اهدا شود.

حجت الاسلام جنتی یادآور شد: دفتر تبلیغات و حوزه های علمیه نیز لازم است که در این باره دست به کار شوند و در ارتباط با تولید محتوای تبلیغی در این باره کمک کنند، این جشنواره هم اکنون در حال راه افتادن است که امیدواریم از طریق دفتر تبلیغات و حوزه های علمیه نیز حمایت شود./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات