۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۱۰۷۳۷
حجت الاسلام حسینی مطرح کرد؛

لزوم ترویج و گسترش تبلیغ تربیت محور

لزوم ترویج و گسترش تبلیغ تربیت محور
عضو تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب با اشاره به اهمیت زیاد تبلیغ تربیت محور، گفت: تربیت یکی از بایسته های لازم کار است که در این مورد برخی گروه های تبلیغی اقدام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی با حضور دستگاه ها و کنش گران فعال در عرصه تبلیغ دینی و حوزوی به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) عصر شنبه در سالن نشست های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی عضو تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب در این نشست یادآور شد: تبلیغ برخی ظرفیت های گفتمانی به لحاظ آینده دارد که در گذشته نبوده است و همچنین وحدت گفتمانی رویکرد جدیدی است که به لحاظ آینده تبلیغ می‌ تواند مؤثر باشد.

وی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به این که برخی گفتمان های موجود باید به جریان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: یکی از اصول واضح جریان سازی شکل گیری وحدت گفتمانی است و به لحاظ عرصه های تبلیغ باید گفت عمده عرصه های موجود جدید است و می‌ توان برای آینده عرصه هایی را تعریف کرد.

این مبلغ نمونه کشوری در ادامه افزود: الان هم جشنواره میثم تمار به لحاظ محتوایی راه افتاده که حرکت مبارکی است و همچنین جلوداری گروه های تبلیغی جهادی نیز قابل توجه است و می‌ شود برای عرصه های جدیدتر نیز کارهایی صورت بگیرد.

وی با اشاره به این مبلغان باید همچون پیامبر طبیب دوار باشند، عنوان کرد: همیشه تصور این بوده که مردم رو به روی ما بنشینند و حرف ما را بشنوند ولی الان خود روحانیان و مبلغان به این سمت رفته اند که خودشان به سوی مردم بروند و تبلیغ کنند.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: تبلیغ تربیت محور نیز اهمیت زیادی دارد چون تربیت یکی از بایسته های لازم کار است که در این مورد بازهم برخی گروه های تبلیغی اقدام کرده اند و بستر را فراهم کرده اند و همین طور در بحث تبلیغ محله محور یقین داریم که کسی نمی تواند جز گروه های تبلیغی این بار را به دوش بکشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که مبلغ خیرخواه مردم است، گفت: نمونه بارز آن را در جریان سیل شاهد بودیم که در ایام تعطیلی سازمان های رسمی کشور صورت گرفت و گروه ها بدون هماهنگی قبلی حرکت کردند و این زمینه تبلیغی را عملا نشان داد.

عضو تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب اضافه کرد: تبلیغ مردمی نیز به گروه های تبلیغی منتهی می‌ شود، از این رو به لحاظ آینده نگرانه و آینده پژوهی و به لحاظ عرصه ها و شیوه ها و نوآوری ها همین گروه های تبلیغی می‌ توانند به میدان بیایند و بار اصلی تبلیغ را به دوش بکشند به شرط آن که از سوی سازمان ها و نهادهای مربوطه به این گروه ها بها داده شود./1330/پ203/ب1

ارسال نظرات