۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۱۰۷۶۰
دیپلمات سعودی:

زمان جنگ با اسرائیل به پایان رسیده است

زمان جنگ با اسرائیل به پایان رسیده است
یک دیپلمات سعودی مدعی شد که از نظر عربستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، اردن و مصر، زمان جنگ با رژیم صهیونیستی گذشته و عادی‌سازی روابط مزایای بسیاری دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک دیپلمات سعودی که نام وی ذکر نشده در گفت‌و‌گو با روزنامه صهیونیستی «گلوبس» اعلام کرد که از نظر عربستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، مصر و اردن زمان جنگ با تل آویو به پایان رسیده است.

وی افزود: مزایای عادی‌سازی روابط با تل آویو بسیار زیاد است، تاریخ فرصتی برای تحقق عادی‌سازی روابط به وجود آورده و امیدواریم تل آویو این فرصت را غنیمت شمارد.

این دیپلمات سعودی تصریح کرد که سفر رسمی مقامی از تل آویو به عربستان حتمی و تنها مسأله زمان مطرح است.

وی درباره «معامله قرن» و نشست بحرین به عنوان اولین گام اجرایی آن گفت، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد تلاش دارند که فلسطینی‌ها را قانع به بررسی جدی تحولات سیاسی و اقتصادی از جمله معامله قرن کنند و سعودی و دیگر کشورها حاضرند سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در طرح معامله قرن انجام دهند.

این دیپلمات سپس مدعی شد: اگر اجرای معامله قرن آغاز شود فلسطینی‌ها به استقلال واقعی دست پیدا می‌کنند به نحوی که آموزش خوب و اقتصاد قوی را برای آنها تضمین می‌کند و فلسطینی‌ها از تکیه بر کمک‌های دیگر خلاص می‌شوند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: تل آویو همان طرفی است که خطر ایرانی را برای جهان آشکار کرد؛ اروپا باید بداند هر گونه قرداد تجاری با تهران به معنای حمایت مالی از تروریسم است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات