۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۱۰۷۶۴
شخصیت‌های بحرینی:

نشست منامه مانند نشست‌های قبلی «مُرده» متولد شده است

نشست منامه مانند نشست‌های قبلی «مُرده» متولد شده است
چند تن از شخصیت‌های بحرینی اعلام کردند که طرح تکمیلی دولت آمریکا نابودی کامل مسأله فلسطین است اما نشست منامه نیز مانند کنفرانس‌های پیشین دستاوردی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

چند تن از شخصیت‌های بحرینی بر ایستادن در کنار ملت فلسطین تا آخرین قطره خون و مردود دانستن «معامله قرن» تأکید کردند.

در ادامه درباره علت اینکه چرا بحرین به عنوان میزبان نشست اقتصادی بحرین انتخاب شده، اعلام شد: این موضوع به دلیل هماهنگی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی است همانگونه که شاهد این هماهنگی در رابطه با عربستان سعودی نیز هستیم. اینها در عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را باز کرده‌اند؛ حتی عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی در نتیجه چراغ سبز عربستان صورت گرفت زیرا نظام آل‌خلیفه در بحرین استقلالی از خود ندارد و کاملا تابع سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور است.

شخصیت‌های بحرینی افزودند: چند موضوع مطرح است آمریکایی‌ها خواهان عادی‌سازی روابط هستند، صهیونیست‌ها می‌بینند زمانی مناسب برای این موضوع و نابودی مسأله فلسطین و نیز منحرف کردن جهت «قطب‌نما» از نبرد با اسرائیل به سمت نزاع کشورهای عربی با ایران است و نظام آل‌خلیفه نیز می‌بیند زمانی مناسبت برای تقویت خود در برابر انقلاب هشت ساله ملت بحرین  است.

آنها تصریح کردند: طرح تکمیلی دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا این است که عادی‌سازی روابط رخ دهد ، «معامله قرن» به مسأله فلسطین پایان دهد و تمام جهان و کشورهای منطقه‌ای را به سمت نزاع با ایران سوق دهد زیرا ایران به خاری در گلوی آمریکا تبدیل شده است.

در پایان این نشست اعلام شد: این نشست موفق نخواهد شد و مانند دیگر نشست‌ها قبل از تولد، مرده به دنیا آمده است. طرح‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل از زمان سفر «انور سادات» رییس‌جمهور پیشین مصر به فلسطین اشغالی (۱۹۷۷) تا کنون بی‌فایده بوده است. مسأله فلسطین «اقتصادی» نیست بلکه مسأله «آزادسازی سرزمین» است که باید به صاحبان آن بازگردد، مسأله اصلی رژیمی است که در قلب کشورهای عربی کاشته شده و باید به جایی که آمده بازگردد.

معامله قرن، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی-صهیونیستی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات