۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۱۰۸۵۶
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

خداوند با خون شهدای هفتم تیر انقلاب اسلامی را تثبیت کرد

خداوند با خون شهدای هفتم تیر انقلاب اسلامی را تثبیت کرد
حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه شهید بهشتی مظلوم بود، گفت: خداوند با خون شهدای هفتم تیر انقلاب اسلامی را تثبیت کرد و به آن استحکام بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: اجرای عدالت، جلوگیری از تبعیض، پیشگیری از ظلم و رسیدن حق به حق دار از مهم‌ترین وظیفه قوه قضاییه به شمار می رود.

وی اجرای عدالت را بالاترین عمل بیان کرد و ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: ما قصاص نفس را قرار دادیم تا جامعه زنده باشد؛ مجرم با اجرای عدالت است که نمی تواند دست به کار خلاف بزند.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه شهدای هفتم تیر بسیار مظلومانه به شهادت رسیدند، ابراز کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: ما چهار نوع قضاوت و قاضی داریم، نخست آن قاضی که دانش قضاوت دارد و به حق قضاوت می کند و اهل بهشت است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین حضرت فرمودند: اما یک قاضی دیگری هست که قاضی نیست اما به حق قضاوت می کند، دیگری نه علم قضاوت دارد و نه به حق قضاوت می کند و آخر علم قضاوت دارد اما به ناحق هم قضاوت می کند این سه دسته اهل دوزخ هستند.

وی در خصوص رویداد هفتم تیر، اظهار داشت: دهه ۶۰ اتفاقات و رویدادهای فراوانی رخ داد که این رویدادها با انتخاب بنی صدر آغاز و با شهادت شهدای هفتم تیر ادامه یافت.

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: در آن دوران جنگ ادامه داشت و صدام نتوانسته بود در عرصه جنگ نظامی به اهداف خود دست یابد؛ از این رو دشمنان برای تخریب ستون اصلی انقلاب اقدام به شهادت یاران حضرت امام خمینی(ره) گرفتند تا از این طریق بتوانند امام راحل و انقلاب را نابود کنند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ابراز کرد: دشمن همیشه با مکر و حیله پیش می آید و جنگ روانی راه می اندازد اما به خواست حضرت حق، خداوند مکر و حیله آنان را به بیداری و‌ بصیرت تبدیل می کند و موجبات تحکیم انقلاب اسلامی را فراهم می آورد.

وی ادامه داد: در آن دوران به قدری علیه شهید بهشتی جنگ روانی راه انداخته بودند که جایی برای دفاع از ایشان نبود اما خداوند با شهادت این بزرگ مرد آن جنگ روانی را خنثی و مردم را نسبت به توطئه دشمنان بیدار کرد.

حجت الاسلام اکرمی با استناد به کلام امام راحل که فرمودند: شهید بهشتی مظلوم بود، خاطرنشان کرد: خون این شهدا انقلاب را تثبیت کرد و آن را استحکام بخشید./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات