۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۱۰۹۶۳
حجت الاسلام والمسلمین مجد:

پاداش احسان کننده نامحدود است

پاداش احسان کننده نامحدود است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در قیامت نیاز انسان احسان کننده را با پاداشی نامحدود رفع می کند، گفت: پاداش احسان، احسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجد استاد حوزه علمیه، عصر امروز در مسجد جامع غدیر گفت: انسان باید اهل احسان باشد.

وی با بیان اینکه احسان نتایج بسیار خوبی برای انسان دارد، ادامه داد: نتایج و سود احسان برای احسان کننده بیشتر از خود احسان است؛ بنابراین انسان هنگام احسان نباید تصور کند مالی را باخته و یا ضرر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجد اضافه کرد: انسان موجودی محدود است و احسان او نیز به همان تناسب محدود خواهد بود در حالی که پاداش خداوند بلند مرتبه به شخص احسان کننده نامحدود است؛ بنابراین احسان کننده بیشتر از احسان شده اجر می برد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: انسان در روز قیامت در اوج نیاز به سر می برد در این هنگام است که خداوند انسان احسان کننده را با پاداش بی نهایت بی نیاز می کند و این سودمندترین تجارت است.

وی عنوان کرد: کسی که خودش نیازمند است اما از داشته خود می گذرد تا نیاز دیگری را رفع کند چنین انسانی نه تنها احسان کننده است بلکه ایثارگر نیز به شمار می رود بر این اساس در قیامت خداوند به او دو پاداش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) خانواده جود و کرم هستند، اظهار داشت: آن بزرگان در بخشش انسان های بی نظیری بودند که می توانند بهترین الگو برای احسان محسوب شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرارسیدن شهادت امام صادق(ع)، ابراز کرد: امام صادق(ع) را رییس مذهب می دانند زیرا ایشان با فعالیت های علمی و فرهنگی به ترویج معارف الهیه پرداختند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات