۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۱۱۴۳۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

جایگاه امروز شیعه مرهون جنبش علمی امام صادق است

جایگاه امروز شیعه مرهون جنبش علمی امام صادق است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: امام صادق (ع) با تلاش‌ها و مجاهدت های علمی خود از حقانیت دین و اسلام ناب دفاع و حراست کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، عظمت امروز شیعه را مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی امام صادق (ع) دانست.
 
وی با بیان این که آن امام همام در آن مقطع حساس با جهاد علمی خود توانستند اسلام ناب را جهان مدار کنند، افزود: اگر تلاش‌های علمی آن حضرت نبود، شیعه عظمت و اقتدار امروز را نداشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، عصر امام صادق (ع) را عصر جنبش فکری، علمی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: آن امام همام با توجه به ظرفیت غنی علمی که در اختیار داشتند توانستند اسلام حقیقی را در جهان گسترش دهند.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که امام صادق (ع) با توجه به فرصتی که در اختیار داشتند نهضت علمی و فرهنگی امام محمد باقر (ع) را ادامه دادند، تصریح کرد: آن تلاش‌ها موجب گسترش ناب ناب شیعی در جهان شده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تأسیس حوزه علمیه و دانشگاه عظیم علمی از سوی امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: ایشان با تلاش‌های علمی که داشتند بیش از چهار هزار شاگرد را در مکتب خود تربیت و پرورش دادند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام صادق (ع) با آن تلاش‌های علمی خود از حقانیت دین و اسلام ناب دفاع و حراست کردند، افزود: جایگاه امروز شیعه مرهون همان تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی حضرت است که باید قدر بدانیم.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شیعه در جهان عزت و عظمت وصف ناپذیری دارد، خاطرنشان کرد: این همه دشمنی و عداوت با شیعه به دلیل جایگاه رفیعی است که در جهان از آن برخوردا است.
 
حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که امروز شیعیان باید قدردان جایگاهی باشند که در آن قرار دارند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم هر روز با عمل به وظیفه جایگاه شیعه را در جهان ارتقا دهیم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات