۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۱۱۴۴۲
آیت الله سلیمانی:

امروز ما باید خودمان را با ملاک رهبری تطبیق دهیم

امروز ما باید خودمان را با ملاک رهبری تطبیق دهیم
آیت الله سلیمانی با بیان این که متأسفانه امروز هر کسی خود را صاحب نظر دانسته و نظرات خود را نیز حق می‌داند، گفت: امروز ما باید خودمان را با ملاک رهبری تطبیق دهیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در بیت آیت الله نظری خادم الشریعه برگزار شد با تأکید بر این که دینداری شیعه نباید بر اساس سلیقه‌های فردی و گروهی باشد، گفت: در چنین دینداری نه تنها اسلام آمریکایی اهل سنت بلکه شیعه انگلیسی نیز از درون آن زاییده می‌شود.
 
وی با بیان این که امام صادق (ع) یک سبک زندگی مبتنی بر میزان و قاعده را در زمان حیات نورانی اش به نام عرضه دین بر امام گشوده بود، افزود: امروز ملاک دینداری ما باید امام صادق (ع) باشد.
 
آیت الله سلیمانی با اشاره به این که وقتی سخن از اسلام ناب بر زبان می‌آوریم یعنی در همه زمینه‌ها دینمان باید منطبق با سبک زندگی پیشوایان ما باشد، خاطرنشان کرد: بحث سبک زندگی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند باید مبتنی بر دین و ارزش‌های الهی باشد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حجاب زنان ما باید با حجاب حضرت فاطمه زهرا (س) سنجیده شود، افزود: مردان ما نیز باید نمازشان را با نماز حضرت علی (ع) بسنجند و مؤمنان ما نیز باید نزاهت مالی و قداست زندگی شان را با قداست زندگی امام مجتبی (ع) بسنجند.
 
وی با اشاره به تشییع پیکر شهدای گمنام در سراسر کشور همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: امروز وظیفه همه ما است تا رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهدا را در جامعه بیشتر بازگو کنیم، چون این عزیزان برای ما افتخار و سند حقانیت زندگی هستند.
 
آیت الله سلیمانی با بیان این که امروز دینداری کار آسانی نیست و باید با ملاک و معیار‌هایی همراه باشد، افزود: متأسفانه امروز هر کسی با یک تریبونی وقتی می‌خواهد بازارش داغ شود به یک جریان خاصی می‌تازد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که هر کسی می‌خواهد انقلابی جلوه کند فلان گروه، جریان و دستگاه را می‌کوبد، تصریح کرد: این عده باید ببینند آیا ملاک و معیار آن‌ها متناسب با منویات و آرمان‌های امام راحل و رهبری است. ممکن است نسبت به کسی موضع داشته باشیم، اما با کدام مجوز شرعی این موضع را علنی و آشکار می‌کنیم.
 
آیت الله سلیمانی با بیان این که متأسفانه امروز هر کسی بدون سابقه و علم، خود را صاحب نظر دانسته و نظرات خود را نیز حق می‌داند، بیان داشت: امروز ما باید خودمان را با ملاک رهبری تطبیق دهیم.
 
وی با تأکید براین که دینداری باید با یک ملاک و معیار مشخصی قرار داده شود، گفت: ملاک دینداری ما باید امام صادق (ع) باشد و باید بینیم نوع تعامل امام صادق (ع) با مخالفان چگونه بود و اگر همان گونه رفتار کنیم جامعه ما از این آسیب‌ها و گرفتاری‌ها نجات پیدا خواهد کرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات