۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۱۱۷۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تبیین مفاد بیانیه گام دوم انقلاب برای مردم رسالت ویژه ائمه جمعه است

تبیین مفاد بیانیه گام دوم انقلاب برای مردم رسالت ویژه ائمه جمعه است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید موارد مطروحه در بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان درس و منبر و خطبه از سوی ائمه جمعه مطرح و برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان، با تأکید بر ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از سوی ائمه جمعه، اظهار کرد: ما باید بیانات رهبری در این بیانیه در موضوعات مختلف را در فرصت‌ها و مناسبت‌های مختلف برای مردم تبیین کنیم.

وی با اشاره به سه محور همت‌ها، برکت‌ها و غفلت‌ها در بیانیه گام دوم، افزود: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ابتدا همت‌های بلند موجود در انقلاب و نظام اسلامی را مطرح کرده، سپس برکت‌ها را مطرح می‌کنند و در پایان به تمدن سازی منتج می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه تأکید دارند که سمت‌وسوی همت‌ها باید به جهت تمدن سازی حرکت کند؛ یعنی با توجه به تجربه چهل‌ساله هر کاری که در نظام می‌کنیم باید به سمت این قله بلند باشد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه برانگیختن همت‌ها و جهت‌دهی به همت جوانان از تأکیدات رهبری در این بیانیه است، افزود: همت بلند مسئولان برای سازندگی این کشور، بسیج سازندگی، اردوهای جهادی و ... همه از مصادیق همت‌هایی است که رهبری در بیانیه ذکر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اوج بلندهمتی انقلاب اسلامی و ملت ایران را در این جملات می‌بینیم، ادامه داد: بخش مهمی از این بیانیه به این موضوع معطوف است که بلندهمتی را در ملت ایران نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: بخش دیگر این بیانیه برکت‌های انقلاب است و انقلاب بر اساس همت مردان مرد برکات فراوانی داشته است.

وی افزود: افزایش عیار معنویت، پیشرفت‌های اقتصادی، عدالت در توزیع امکانات در کشور، مشارکت مردم در کارهای خیر و مسابقه در خدمت‌رسانی، حمایت از نیازمندان و ... برخی از برکت‌های انقلاب و نظام اسلامی هستند که رهبری به آن‌ها اشاره داشته‌اند./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
هادی رحیمی
ارسال نظرات