۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۱۱۸۶۸
حجت الاسلام والمسلمین زمانی:

ترویج مقاومت‌گریزی در برابر ستمکاران و سازش با آنها نشانه شیاطین انس است

ترویج مقاومت‌گریزی در برابر ستمکاران و سازش با آنها نشانه شیاطین انس است
حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه واژه شیطان بزرگ، واژه ژرفی که امام خمینی ابتکار کردند، افزود: ترویج مقاومت‌گریزی در برابر ستمکاران و سازش با آنها، نشانه شیاطین انس است.

 به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، عنوان کرد: واژه شیطان بزرگ، واژه بسیار ژرفی است که امام خمینی (ره) آن را ابتکار کرده اند.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: در خصوص موضوع  کنفرانس حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، دو گونه بحث وجود دارد: یکی از نگاه قرآن کریم و یکی درباره ارتباط آمریکا و ایران. از نگاه اول به پایه نامگذاری شیطان بزرگ از دیدگاه قرآن پرداخته می شود؛ مهری ابدی که امام راحل عظیم الشأن پس از انقلاب به پیشانی ایالات متحده آمریکا زد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: پرسشی که مطرح می شود این است که آیا این اقدام ریشه در آموزه های دینی ما دارد، یا اینکه اقدامی صرفا سیاسی است؟ دلیل مطرح کردن این پرسش این است که در برخی محافل دینی و علمی نسبت به شعار مرگ بر آمریکا دیدگاه های انتقادی وجود دارد. به شخصه امام جماعتی را دیدم که مانه گفتن این شعار از سوی نمازگزاران می شد و دلیل این کار را از وی جویا شدم. وی گفت که نباید مسائل سیاسی را وارد مسائل دینی کنیم! به وی گقتم که این شعار یک کار صددرصد دینی است و خداوند متعال در قرآن کریم اولین شیطانی که وارد عمل شد و از دستور خدا سرپیچی کرد، ضمن بیرون کردن او از صف ملائکه گفت: "فان علیک اللعنة الی یوم الدین".

وی افزود: مرگ بر آمریکا نیز لعنت است که از مرگ هم بدتر می باشد؛ زیرا دوری از رحمت الهی را در پی دارد. آن امام جماعت پرسید که چه ربطی میان ابلیس و آمریکاست؟ به او گفتم که ابلیس یکی از شیاطین بود که ماجرای او تمام شد و در نهایت از صف ملائکه بیرون شد. ولی شیطان و شیاطین بنا بر آموزه های قرآن هنوز در میان مردم هستند که نوعی از آنها شیاطین جن و نوع دیگر شیاطین انس که در سوره ناس به این موضوع تصریح شده است.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه  بیان داشت: شیاطین انس نشانه هایی دارند که از کارها و فعالیت های شیاطین علیه انسان ها که در قرآن نیز به این کارها اشاره شده است، می توان به شیاطین انس پی برد و حاکمان ستمگر و قدرت های جور که به همین فعالیت ها و همین اقدامات مشغول هستند، از مصادیق بارز شیاطین انس به شمار می آیند. از جمله این ویژگی ها می توان ترویج مادی گرایی، خداگریزی و بستن راه جامعه بشری از توجه به خدا، ممانعت از نماز خواندن و شعائر دینی، گسترش فقر، فساد و اسراف در میان مردم و دشمنی و جنگ افروزی میان آنها که جنگ هایی که غربی ها در دوره معاصر در عراق، سوریه، یمن و برخی کشورهای دیگر راه انداخته اند، منجر به کشته شدن بیش از یک میلیون انسان شده است. در واقع مقابله با صلح، طبق آموزه های قرآن کار شیطان است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: گسترش ابتذال و فحشا در میان جوامع یکی از ویژگی های مشترک شیاطین جن و انس است، مانند بیشتر شبکه های ماهواره ای و سینماهای فاسد متعلق به آمریکاست. ترویج فرهنگ غلط یکی از جنبه های ترویج ابتذال است که نمونه آن تجملگرایی و واداشتن جوامع بشری به تهیه نیازهای کاذب که موجب پر شدن جیب سرمایه داران غربی و تقویت نظام سرمایه داری می شود و در مقابل نیز فقر بر این جوامع تحمیل می شود.

وی ادامه داد: ایجاد روحیه دشمن هراسی و تضعیف روحیه ملت ها و ترویج مقاومت گریزی در برابر قدرت های دنیا و سازش ملت های مظلوم با ستمکاران، یکی از ویژگی های شیاطین انس است. طبق آموزه های قرآنی، شیطان مردم را می ترساند ولی خداوند متعال می فرماید از شیاطین نترسید و تنها از من بترسید: "انما ذلکم الشیطان یخوف اولیائه فلاتخافوهم وخافونی"./983/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
ریما دختر بندر بن سلطان با گذشت 4 ماه از صدور حکم انتصابش به عنوان سفیر جدید سعودی در واشنگتن، رسما کار خود را در این سِمَت آغاز کرد.
0
0
سارا طریقه دار
Iran, Islamic Republic of
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
دشمنان در تلاش هستند گذشته و شرایط فعلی انقلاب اسلامی را تیره نشان دهند.
0
0