۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۱۲۰۷۰

تلاش سریلانکا برای مقابله با گسترش وهابیت

تلاش سریلانکا برای مقابله با گسترش وهابیت
سریلانکا قصد دارد از نفوذ تفکر وهابی تحت حمایت عربستان سعودی در این کشور جلوگیری کند؛ این تصمیم در پی بمب‌گذاری های اخیر در این کشور گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از انتقادهای برخی سیاستمداران و راهبان بودایی سریلانکا از گسترش نفوذ وهابی‌گری تحت حمایت عربستان مقامات این کشور قصد دارند مانع از گسترش این تفکر در سریلانکا شوند.

از زمان حملات تروریستی اخیر به چند کلیسا و هتل در سریلانکا، پلیس این کشور چند نفر از علمای وهابی را دستگیر کرده و قرار است یک مدرسه تحت حمایت عربستان را تعطیل کند.

 
دولت همچنین می‌گوید مسیر گردش مالی کمک کنندگان به مراکز اسلامی از جمله خاندان سعودی به مساجد این کشور را تحت نظر می‌گیرد. «کبیر هاشم» وزیر مسلمان کابینه سریلانکا می‌گوید: وزارت امور دینی و فرهنگی مسلمانان باید بر کمک‌های خارجی نظارت کند.

یک مقام سریلانکایی به رویترز گفت که دیپلمات‌های عربستانی از اینکه در دیدار با «مایتریپالا سیریسنا» رییس‌جمهور این کشور هدف انتقاد قرار گرفتند ابراز ناخرسندی می‌کنند.
 
گروه‌های افراطی همچون داعش که مسئولیت عملیات‌های انتحاری در سریلانکا را بر عهده گرفته است از دیدگاه افراط‌گرایانه سلفی که وهابیت از شاخه‌های اصلی آن است پیروی می‌کنند./983/ب
منبع: ایکنا
ارسال نظرات