۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۱۲۴۵۶

بین المللی شدن اداره حج، بیش از پیش به یک ضرورت تبدیل شده است

بین المللی شدن اداره حج، بیش از پیش به یک ضرورت تبدیل شده است
دوری بلاد حرمین شریفین از ارزش های دینی و راه اندازی موجی از لاابالی گری در شهرهای سعودی، بین المللی شدن اداره حج را بیش از پیش ضروری کرده است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، سیاست های محمد بن سلمان و اصلاحات فرهنگی وی در عربستان سعودی و اسلام زدایی در این کشور، بین المللی شدن اداره حج را بیش از پیش ضروری کرده است.

به نوشته وبسایت خبری الخلیج آنلاین، ضعف تدابیر امنیتی سالهای گذشته که سلامت حجاج و عمره گزاران در حرمین شریفین را به خطر انداخته است، در کنار آزاد شدن موسیقی در مکه مکرمه و حضور خوانندگان زن و برگزاری جشن های رقص و آواز همزمان با موسم حج، همه مسائلی است که بین المللی شدن اداره حج را بیش از پیش ضروری کرده است.

بنا بر این گزارش، پادشاهی عربستان اینک از مسایل اساسی دین شانه خالی کرده است و اجازه داد تا مردان و زنان در جشن های آواز و موسیقی مختلط شوند و به ارزش های دینی در این کشور بی توجهی شود.

گفتنی است که مسؤولان سعودی به بهانه برگزاری جشنواره‌ای در غرب عربستان، جده را به شهری آمریکایی تبدیل کرده‌اند و با لاابالی گری، مشغول اسلام زدایی از این شهر به عنوان یکی از مسیرهای حضور در حرمین شریفین است.

«جان ابی زید‌» سفیر جدید آمریکا در عربستان و همسرش «کتی»‌ در حاشیه مراسم‌های جده نیز حضور پیدا کردند تا مهر تأیید بر برنامه های هیأت تفریح و سرگرمی بزنند که با جامعه دینی مسلمانان عربستان در تعارض است./983/ب

 

ارسال نظرات