۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۱۲۵۷۳
مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور:

اتحادیه قرآن و عترت مرجع صدور مجوز برای مهد و پیش دبستانی موسسات قرآنی باشد

اتحادیه قرآن و عترت مرجع صدور مجوز برای مهد و پیش دبستانی موسسات قرآنی باشد
محمدی با بیان این مطلب که اخذ مجوز برای موسسات قرآنی نیازمند تحولی چشم گیر است، گفت: اتحادیه می تواند مرجع صدور مجوز برای مهد و پیش دبستانی موسسات قرآنی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور، امروز در نشست تخصصی «چالش های پیش روی مؤسسات در زمینه صدور مجوز مهد و پیش دبستانی قرآن» که در اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور برگزار شد، گفت: مؤسسات قرآنی مردم نهاد در مواجهه با مشکلات مالی و کمبود اعتبارات حمایتی قرآنی به فعالیت های دیگر در حوزه کودک روی آوردند.

محمدی اضافه کرد: البته این نوع فعالیت ها اتفاق مبارکی است چرا که اگر قرار باشد تحول فرهنگی در جامعه اتفاق بیفتد باید در آموزش به کودکان آن را جستجو کرد.

مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور بیان داشت: در حال حاضر بیش از 70 درصد موسسات قرآنی درگیر آموزش به کودکان و گروه سنی پیش دبستانی هستند از این حیث موسسات قرآنی در قالب مهد و پیش دبستانی نیز فعالیت می کنند.

وی ابراز کرد: در حوزه مهد کودک برای سازمان بهزیستی و در حوزه پیش دبستانی برای سازمان آموزش و پرورش وظایف و قوانینی در نظر گرفتند که باعث شده موسسات قرآنی به دلایل گوناگون در اخذ مجوز و ادامه فعالیت های خودشان با مشکلات عدیده ای روبرو شوند که بعضا در برخی استانها با برخوردهای سلیقه ای به تعطیلی موسسات ختم شده است.

محمدی با اشاره به اینکه رفع مشکلات موسسات قرآنی یکی از اولویت های اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور است، ادامه داد: به طور قطع اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور در تسهیل و اخذ مجوز و ادامه فعالیت های موسسات با این دو نهاد تعاملی خواهد داشت.

مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان بسیج و آموزش و پرورش گفت: سازمان بسیج با آن تفاهمنامه که دارای یک استاندارد ساده بود مهد قرآن های خود را فعال کرد و تحولی در کانون های بسیج ایجاد شد که می تواند این اتفاق به صورت ساده تر برای موسسات قرآنی نیز اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: موسسات قرآنی از نظر سخت افزاری ظرفیت بهتری از بسیج دارند همچنین از نظر منابع انسانی و محتوای قرآنی نسبت به سایر نهادها آماده تر است از این رو می توان این الگو را در موسسات و مهدهای قرآنی پیاده کرد.

محمدی با بیان این مهم که در اخذ مجوز برای موسسات قرآنی نیازمند تحولی چشم گیر است، گفت: اتحادیه تشکل های قرآن و عترت می تواند مطابق با استانداردهای آموزش و پرورش، بهزیستی و سایر نهادها مرجع صدور مجوز برای مهد و پیش دبستانی موسسات قرآنی باشد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات