۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۱۳۰۵۵
با سخنرانی آیت الله اعرافی؛

هفتمین اجلاسیه معاونان پژوهشی حوزه در قم برگزار می شود

هفتمین اجلاسیه معاونان پژوهشی حوزه در قم برگزار می شود
قائم مقام معاونت پژوهش حوزه در امور استانها از برگزاری هفتمین اجلاسیه معاونان پزوهش استانی در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین اسحاقی، قائم مقام معاونت پژوهش حوزه در امور استانها در گفت و گویی، گفت: امسال با تأمین اعتبارات لازم که در پرتو هدایت مدبرانه و حمایت بی دریغ آیت الله اعرافی و دوراندیشی و پیگیری مجدانه معاون پژوهش تأمین شد، هفتمین اجلاسیه معاونان پژوهش استانها در روزهای یک شنبه و دوشنبه 23 و 24 تیرماه 1398 در قم برگزار می شود.

وی با بیان این که در این اجلاسیه افزون بر اعلان سیاست های کلان و راهبردهای پژوهشی از سوی معاون و مدیران ستادی از نظرات معاونان پژوهشی استانها در وضعیت شناسی و ارائه گزارش های عملکردی استانها استفاده خواهد شد، افزود: همچنین از برخی طرح ها و برنامه های جدید از سوی مدیریت ها به ویژه مدیریت ترویج پژوهش رونمایی و بازتعریف خواهد شد.

قائم مقام معاونت پژوهش حوزه در امور استانها ادامه داد: استفاده از نگرش، آموزش پژوهش محور و بررسی وضعیت ساختاری معاونان در مدیریت های استانی و مدارس نیز در دستور کار این همایش قرار دارد.

وی گفت و گو از طرح و برنامه های انجمن های علمی، صندوق حمایت از پژوهشگران و نسبت سنجی بین بیانیه گام دوم و سند پایه الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، تعاملات برون حوزوی، تامین منابع پایدار و اقتصاد پژوهش را نیز از دیگر برنامه های این اجلاسیه عنوان کرد.

حجت الاسلام اسحاقی با بیان این که در بخش دیگری از این همایش، با نگرشی نو، به مدیریت پژوهش و رسالت های معاونان پژوهش پرداخته خواهد شد، بیان داشت: فرهنگ سازی و نهادینه سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و رسالت های اساتید و طلاب در این راستا نیز از دیگر مواردی است که مورد توجه قرار می گیرد.

وی زمان برگزاری اجلاسیه هفتم معاونان پژوهش را روز یکشنبه و دوشنبه 23 و 24 تیرماه به مدت 2 روز عنوان کرد و افزود: این اجلاسیه در دو نوبت صبح و عصر در مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم برگزار خواهد شد.

قائم مقام معاونت پژوهش حوزه در امور استانها خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه این برنامه آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه سخنرانی خواهند کرد و سیاست ها و برنامه های پژوهشی و چشم انداز برنامه‌های تحولی مدیریت ترویج پژوهش در این مراسم تشریح می شود.

حجت الاسلام اسحاقی با بیان این که این اجلاسیه ساعت 19:30 روز دوشنبه 24 تیرماه به پایان خواهد رسید، گفت: امیدواریم این هم اندیشی و هم افرایی منشأ تحولات اساسی در عرصه پژوهش در گستره وسیع حوزه های علمیه در سراسر کشور باشد./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات