۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۱۳۱۲۸

خشم حاجیان قطری از مانع تراشی‌های آل سعود

خشم حاجیان قطری از مانع تراشی‌های آل سعود
همزمان با فرا رسیدن ماه های حج، حاجیان قطری از مانع تراشی‌های آل سعود و سیاسی کاری این خاندان وهابی در حج، خشم خود را ابراز کردند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حاجیان و عمره گزاران قطری تسهیلات ادعایی عربستان سعودی برای آنها را توهم های این رژیم توصیف کردند.

به نوشته وبسایت روزنامه الشرق قطر، آل سعود با سیاسی کاری در حج موجب شد تا شهروندان قطری عازم به مکه مکرمه و مدینه منوره، بیش از پیش به مانع تراشی های ریاض در مسیر حجاج پی ببرند.

بنا بر این گزارش، حاجیان و عمره گزاران قطری اعلام کردند که اگر عربستان سعودی واقعا در پی تسهیلات برای آنهاست، مرزهای زمینی را بر رویشان بگشاید، نه اینکه با اقدامات توهم آمیز موجبات نارضایتی آنها را فراهم کند.

بنا بر این گزارش، کمیته ملی حقوق بشر قطر در واکنش به اعلام آمادگی این وزارتخانه سعودی برای خدمت رسانی به عمره گزاران قطری، اعلام کرد که این موضوع صوری است و باید گام های عملی در این رابطه برداشته شود.

کمیته مذکور در ادامه خاطر نشان کرد که استقبال عربستان از عمره گزاران قطری غیرواقعی است و موانع همچنان برای سومین موسم متوالی پس از محاصره قطر، وجود دارد./983/ب

ارسال نظرات