۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۱۳۲۴۲
یادداشتک؛

امام رضایی شدن

امام رضایی شدن
نام که رضا باشد یعنی سفت و سخت بودن. یعنی خدایا هر چه تو بگویی به روی چشم. هر چه برایم رقم زدی راضی هستم. رنگین شدن به سیره امام هشتم یعنی گلشن خوبیها بودن.

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا | سیدتقی نوری

فکر تابستان، گرمابخشِ زمستان است. در جدول برنامه ریزی زندگی او، اولویت با معنویت است. می‎خواهد عیال و بچه‌ها را به زیارت ببرد تا استخوانی سبک کنند.  شعارش این بود: پس انداز زمستانه برای زیارت تابستانه. به خانه که ‎آمد ‎دید فرزندش بازی‎گوشی می‌کند و از درس خواندن فراری است. پدرانه به او گفت: حمیدرضا جان بنشین درساتو بخوان. ان شاءالله قبول که شدی، تابستان را با خیال راحت به زیارت امام رضا می‎رویم. حمیدرضا با شنیدن این جملات، گویی دنیا را به او داده باشند آرام نشست و کمر همت درس و مطالعه را بست.

امام رضا آرامش دلها

مرد به محض ورود به آشپزخانه با صحنه غم انگیزی رو به رو شد؛ خدایا چه می‎بینم؟ همسرش دارد چکه چکه اشک می‎ریزد. رو به او گفت: ای صفای خانه، شما دیگر چرا؟ عزیزم همه مشکل دارند. در کره زمین این تنها ما نیستیم که گره‎دار باشیم! یکی دو ماه دیگر بگذرد ان شاءالله می‎رویم مشهد. امام رضا واسطه استجابت دعایمان خواهد بود. خداوند کریم است. لبخند اشک آلود خانم، صفا را به خانه برگرداند.

امام رضایی بودن از راه های خوب شدن

اسم‎ها علامت‎اند. نام نهادن، نشانه نوع تفکر است. نشانه‎های بی‌معنا یا تارند یا تاریک. به اسم معنادار خودتان توجه کنید ببیند چه مفهومی دارد؟ نام که رضا باشد یعنی سفت و سخت بودن. یعنی خدایا هر چه تو بگویی به روی چشم. هر چه برایم رقم زدی راضی هستم. امام رضایی‎ها با خوشان چند چندند؟ تا به این لحظه، در زندگی فردی و جمعی خود «رضا» بوده‎اند. رنگین شدن به سیره امام هشتم یعنی گلشن خوبیها بودن.

همخوانی و همنامی با امام رضا

امام بعد از گذراندن مدتی بیرون از خانه و باز کردن گره‎های مردم، راهی منزل شد. دوست خود را به خانه دعوت کرد او نیز با کمال میل پذیرفت. شاهد ماجرا همراه حضرت بود. می‎گوید: وارد منزل امام شدیم و دیدیم کارگران مشغول کارند. امام نگاهی به اطراف کرد و ناگهان مسئول کارگران را صدا زد. بله آقاجان! امام رضا فرمود: آن مرد کیست؟ چرا او را نمی‎شناسم؟ عرض کرد: کارگر جدید است. فقط امروز را کار می‎کند. امام فرمود: دستمزدش را طی کردی؟ گفت: خیر. همراه امام می‌گوید: چهره امام رضا غضبناک شد. فرمود: آویزه گوش‎ات باشد قبل از فعالیت هر کارگری باید با او تعیین دستمزد کرد. می‎دانی دلیل چیست؟ خیر آقا جان! حضرت فرمود: اگر دست‎مزد دو دینار طی شود و بعد از اتمام کار، مبلغی نیز اضافه به او بپردازی از تو سپاس‎گزار خواهد بود و در‌حالی‎که راضی و خشنود است از تو خداحافظی می‎کند. اما اگر طی‎ نکرده کار بکند. شما اگر در پایان کار به تمام و کمال حق‌الزحمه را بدهی و سپس پولی اضافه کنی او راضی نخواهد بود. می گوید این مبلغی نیست که حق من باشد. حق من بیشتر از اینها است. چون او مبلغی به تناسب فعالیت کاری خود تعیین می‎کند و شما مبلغی دیگر.

آخر سخن

امام رضایی شدن یعنی گلستان نیکی‎ها بودن/918/ی703/س

ارسال نظرات