۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۱۳۴۹۳
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان:

علم و اخلاق دو بال برای موفقیت طلبه است

علم و اخلاق دو بال برای موفقیت طلبه است
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان علم و اخلاق را دو بال برای موفقیت طلاب عنوان کرد و گفت: طلبه ای در انجام رسالت طلبگی موفق خواهد بود که از این دو غافل نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره میثاق طلبگی که به میزبانی مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز برگزار شد، گفت: امروز میزبان 150 طلبه جدیدالورود در دوره میثاق طلبگی هستیم.

وی با اشاره به اینکه این تعداد طلبه نو ورود از 11 مدرسه علمیه برادران لرستان در دوره میثاق طلبگی شرکت دارند، افزود: مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد سطح یک ندارد.

حجت لاسلام پیرمحمدی با اشاره به سیل فروردین ماه در لرستان و خسارت هایی که در شهرستان پلدختر شاهد بودیم، یادآور شد: مدرسه علمیه پلدختر به مناسبت سال تحصیلی جدید پذیرش طلبه داشته و اما متقاضی ورود به حوزه نداشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دوره میثاق طلبگی از امروز به مدت هشت روز تمام وقت برگزار می شود و طلاب جدیدالورود زیر نظر اساتید اخلاق و مشاور استان قم بایسته های لازم را فرا می گیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان به اهمیت اخلاق و تهذیب نفس پرداخت و اظهار داشت: اخلاق و تهذیب در کنار علم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و طلاب در کنار کسب علوم دینی و حوزوی نباید از مسائل اخلاقی غافل شوند.

وی علم و اخلاق را دو بال برای موفقیت طلاب عنوان کرد و گفت: طلبه ای به موفقیت می رسد و در انجام رسالت طلبگی می درخشد که همزمان به رشد و ارتقای مسائل علمی و اخلاقی بپردازد.

حجت الاسلام پیرمحمدی از حذف دوره اختبار و تثبیت خبر داد و یادآور شد: در سال های گذشته پس از برگزاری دوره تهذیبی، طلاب دوره اختبار و تثبیت را نیز در مدارس می گذراندند و امسال این دوره به صورت کامل حذف شده و دوره میثاق طلبگی معیار سنجش نهایی طلاب پذیرفته شده است./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات