۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۱۴۲۶۸
امام جمعه موقت تهران:

مخلصین در قیامت مهمان خاص پروردگار هستند + صوت

مخلصین در قیامت مهمان خاص پروردگار هستند + صوت
آیت الله صدیقی با بیان اینکه عبدالله بندگی ذات می کند، گفت: مخلصین در همه امور تنها رضایت خداوند را جستجو می کنند و در قیامت مهمان خاص پروردگار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در جلسه درس اخلاق مسجدجامع ازگل، گفت: یکی از مباحث قرآنی که در آیات با شفافیت مطرح شده آن است که دنیا مزرعه آخرت است.

وی افزود: هرکسی در عالم دنیا زرع و فلاحت نکند حاصلی در قیامت برداشت نخواهد کرد؛ کشاورز اگر بخواهد محصولی دریافت کند ابتدا باید در فصل مناسب به کاشت و داشت بپدازد تا بتواند در فصل برداشت محصول درو کند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: تمام اعمال انسان بذرهایی است که در این دنیا می کارد و بعد از مرگ حاصل آن را برداشت می کند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: خداوند برای هر عملی عذاب خاصی خلق نکرده بلکه باطن همه اعمال ناپسند عذاب هستند، برای مثال عذاب کسی که با زبان آبروی مومنی را می برد گزش نیش عقرب است.

وی با اشاره به اینکه مخلصین در قیامت مهمان اعمال‌شان نیستند بلکه مهمان قلبشان هستند، گفت: یکی از ویژگی های حضرت داوود(ع) این بود که خداوند آهن را برای ایشان نرم کرده بود و نیازی به آتش و مواد ذوب کننده نداشت، دیگر خصوصیت حضرت این بود زمانی که ایشان خداوند را می خواند کوه ها و پرندگان نیز با نوای حضرت داوود هم نوا می شدند و ذکر الهی را به جای می آوردند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: حضرت داوود(ع)، امام اهل دل بودند خداوند در قرآن خطاب به ایشان می فرماید: داوود کسی به من برسد و در دلش غیر از من نباشد من او را به الجنه داخل می کنم؛ بنابراین مخلصین در گرو اعمالشان نیستند بلکه خداوند یک بهشت و جلوه ذات دارد که آنان را مهمان ذات خویش می کند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: بندگان مخلص کسانی هستند که دل به خداوند دادند از این رو وارد الجنه می شوند؛ محبت انسان به خداوند باید صادق باشد و در اعمال او متجلی شود.

وی افزود: کسانی که معصیت می کنند و ادعای دوستی با خداوند را دارند دروغ می گویند؛ مخلصین اهل محبت هستند و در انجام عمل صالح بهشت را جستجو نمی کنند بلکه تنها رضایت خداوند را خواستار هستند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه بهشت سفره الهی است، اظهار داشت: مخلصین بهشت را دوست دارند چون خداوند می خواهد که انسان بهشت را دوست داشته باشد؛ مخلصین منیتی ندارند و خودی برای آنان باقی نمی ماند که چیزی را بخواهند و یا نخواهند و تنها چیزی را می خواهند که خداوند بخواهد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات