۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۱۴۳۲۳
حجت الاسلام والمسلمین ملکی:

۵ هزار طلبه جذب مدارس علمیه کشور می‌شوند

۵ هزار طلبه جذب مدارس علمیه کشور می‌شوند
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به پذیرش ۱۰ هزار طلبه، گفت: امسال به مناسبت سال تحصیلی جدید از این تعداد پنج هزار طلبه در مدارس علمیه کشور پذیرش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه‌ های علمیه، ظهر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه «میثاق طلبگی» در جمع خبرنگاران که به میزبانی مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز برگزار شد، گفت: حوزه علمیه ظرفیتی عظیم در راستای تربیت طلابی انقلابی و توانمند است.

وی از پذیرش 10 هزار طلبه جدیدالورود خبر داد و افزود: پس از مراحل نهایی گزینشی و پذیرش و پایان دوره های آموزشی پنج هزار طلبه در مدارس علمیه کشور مشغول تحصیل می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه هم اکنون بیش از یک هزار و 200 مدرسه علمیه در کشور فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: افزون بر این تعداد مدارسی نیز در سطح عالی فعالیت دارند.

وی در ادامه به برگزاری طرح میثاق طلبگی اشاره کرد و گفت: این دوره از دوره های مؤثر و تأثیرگذار برای رشد و تعالی طلاب است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کشور با بیان اینکه طرح میثاق طلبگی در چهار مرحله برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری طرح میثاق طلبگی شناختن و شناساندن است، طلاب پذیرش شده با فضای حوزه، اساتید و دروس حوزه آشنا می شوند و مقدمه ای برای آغاز سال تحصیلی در حوزه علمیه است./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات