۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۱۴۵۰۰
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

نماز جمعه در ۱۶ شهر خراسان شمالی برپا می‌شود

نماز جمعه در ۱۶ شهر خراسان شمالی برپا می‌شود
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، گفت: اکنون این آیین عبادی سیاسی در ۱۶ شهر استان برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، ضمن اعلام ویژه‌برنامه‌های چهل‌سالگی اقامه نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: با وجود گذشت ۴۰ سال از برگزاری نماز جمعه در کشور، هنوز نماز جمعه جایگاه خود را پیدا نکرده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه و والای این آیین عبادی سیاسی، اضافه کرد: نماز جمعه‌ای که ویژگی منحصربه‌فردی دارد و با هیچ عبادتی قابل‌مقایسه نیست هنوز نتوانسته در کشور به جایگاه شایسته و بایسته خود برسد.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به نزول سوره‌ای با نام جمعه، خاطرنشان کرد: نماز جمعه عبادتی اجتماعی است نه شخصی، ازاین‌رو اهمیت آن نیز به‌اندازه جامعه اسلامی است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی نماز جمعه را حج فقرا دانست، تصریح کرد: ضرورت خدمت به مردم انقلابی ازجمله اهداف و پیام‌های نماز باصلابت جمعه است.

وی تصریح کرد: امام جمعه به‌عنوان محور نماز جمعه است و امام جمعه مطلوب، مصلای مطلوب را حاصل می‌کند و مصلای مناسب نمازگزار خوب و آن هم جامعه ایمانی خوب را حاصل می‌کند.

حجت‌الاسلام آزموده در ادامه با اشاره به ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در کشور، گفت: پنجم مرداد امسال اولین سالی است که در گام دوم انقلاب به سر می‌بریم و با چهل‌سالگی انقلاب مقارن است و از طرفی با فریضه حج هم همراه شده است؛ ازاین‌رو جشن‌های مربوط به چهل‌سالگی نماز جمعه اهمیت بالایی دارد.

وی با اشاره به فعالیت 900 پایگاه نماز جمعه در کشور و 16 پایگاه نماز جمعه در استان، اظهار کرد: هر هفته در نماز جمعه استان شش تا ۱۲ هزار نفر مشارکت دارند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: بر این اساس در خراسان شمالی 16 امام جمعه، 34 امام جمعه موقت و بیش از یک هزار نفر عوامل اجرایی در برپایی نمازهای جمعه استان همکاری دارند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی برای میزبانی از مدیران به‌منظور ارائه گزارش عملکرد در نماز جمعه، افزود: ستاد نماز جمعه استان در راه انقلاب و نظام پنج شهید تقدیم کرده است.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های این شورا برای افزایش تعداد پایگاه‌های ستاد نماز جمعه در استان گفت: فعلاً کیفی سازی در دستور کار است و بنایی بر ایجاد پایگاه جدید نماز جمعه در استان نداریم.

حجت‌الاسلام آزموده همچنین از ساکن بودن و استقرار تمامی امامان جمعه در شهر محل خدمت خود خبر داد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات