۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۱۵۰۵۱

سخنان مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی درباره تجزیه یمن، جنجالی شد

سخنان مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی درباره تجزیه یمن، جنجالی شد
سخنان مشاور سابق «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی درباره تجزیه یمن واکنش بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالخالق عبدالله» مشاور سابق «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارت ابوظبی، یکشنبه شب در صفحه توئیتر خود نوشت: «از امروز به بعد هرگز یمن واحد و یکپارچه وجود نخواهد داشت».

این سخن مشاور بن زاید هجمه شدید یمنی‌ها و حتی مسؤولان دولت یمن را به دنبال داشت و در همین ارتباط «مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاع‌رسانی یمن خطاب به عبدالخالق نوشت: «هیچ کس؛ نه تو و نه غیر تو حق ندارد درباره سرنوشت ملت یمن تصمیم بگیرد. بگذارید مردم یمن خود درباره سرنوشتشان تصمیم‌ بگیرند».

«توکل کرمان» فعال یمنی دارنده جایزه صلح نوبل نیز نوشت: «یمن به کوری چشم تو و چشم آل زاید و آل سعود یکپارچه و مستقل باقی خواهد ماند».

«براء شیبان» نیز که خود را مشاور سفارت یمن در لندن معرفی کرده است نوشت: «به یاد دارم که اوایل آغاز عملیات طوفان قاطعیت در سال ۲۰۱۵ با تو دیدار کردم و تو در آن زمان علاقه‌مند به وحدت و ثبات یمن بودی نمی‌فهمم الان چه شده که اصرار داری هر آنچه آن روزها ساخته شده ویران کنی؟»

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، «محمد الضبیانی» روزنامه‌نگار یمنی نیز با انتقاد شدید از عبدالخالق نوشت: «سرزمین دیگران را بر اساس خواسته‌های بیمارگونه خود تقسیم‌بندی می‌کنند، نفرت، کشتار و پروژه‌های خرابکاری را در این کشورها به راه می‌اندازند، شما ناکام ماندید و همه تلاش‌های غلط شما نیز بی‌نتیجه بود».

«خالد العلوانی» دیگر روزنامه‌نگار یمنی نیز نوشت: «آیا قبول می‌کنید که یمنی‌ها نیز از تجزیه امارات سخن بگویند؟ یا اینکه چیزی را که برای خود حلال می‌دانید برای دیگران حرام است؟».

«محمد المسوری» وکیل حقوقی یمن نیز نوشت: «این سخنان نشان می‌دهد که هدف شما از ورود به ائتلاف عربی چه بود، شما برای احیای مشروعیت نیامده بودید بلکه برای تجزیه یمن آمده بودید»./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات