۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۱۵۴۹۵
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت سواد و مهارت پژوهشی در میان طلاب جوان حوزه

ضرورت تقویت سواد و مهارت پژوهشی در میان طلاب جوان حوزه
حجت الاسلام اسماعیل زاده بر ضرورت تقویت سواد و مهارت پژوهشی در میان طلاب جوان حوزه با برگزاری نشست ها و کارگاه های پژوهشی تأکید کرد.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، تربیت طلاب محقق و پژوهشگر را رویکرد امروز مدارس علمیه عنوان کرد و با بیان این که تنها تکیه بر مسائل آموزشی در مدارس علمیه ضعف بزرگی است که باید اصلاح شود، افزود: ما امروز نیازمند تقویت آموزش پژوهش محور در سطح مدارس علمیه هستیم.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید بر این که امروز نیازمند تقویت روح پژوهش در میان طلاب حوزه هستیم، خاطرنشان کرد: تحقیق و پژوهش باید به عنوان یک درس حوزوی تدریس و و تعلیم داده شود.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیازمند تقویت و کاربردی کردن پژوهش‌های حوزوی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های مناسب پژوهشی در سطح مدارس علمیه وجود دارد که متأسفانه به دلیل عدم ساماندهی مورد کم توجهی قرار می‌گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم‌ترین اقدامات معاونت پژوهش در ماه‌های اخیر ساماندهی پژوهشگران جوان مدارس علمیه بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تدوین بانک اطلاعات طلاب پژوهشگر استان در حال انجام است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید بر این که پژوهش‌های حوزوی باید به سمت کاربردی شدن سوق پیدا کند، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های تولید علم در حوزه تقویت فرهنگ پژوهش در میان حوزویان به ویژه طلاب جوان است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت افزایش و ارتقای توانایی‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی طلاب جوان و علاقه‌مند حوزه تأکید کرد و افزود: باید مهارت‌های پژوهشی در طلاب جوان با برگزاری مستمر و هدفمند نشست‌های علمی و دوره‌های آموزشی تقویت شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پژوهش یک علم بسیارغنی است که نیازمند آموزش دقیق است، خاطرنشان کرد: فرهنگ پژوهش تنها با برگزاری چند نشست و همایش در مدارس علمیه تقویت و نهادینه نخواهد شد بلکه باید به صورت عمیق و کاربردی در سطح مدارس علمیه آموزش داده شود.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که امروز نیازمند تقویت سواد و مهارت پژوهشی در میان طلاب جوان حوزه هستیم، بیان داشت: تقویت سواد پژوهشی در میان طلاب موجب افزایش تولیدات علمی در حوزه خواهد شد که همه این امور به نشاط و بالندگی علمی حوزه خواهد انجامید./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات