۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۱۵۵۱۲
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

بقا و پیشرفت علمی حوزه در گرو تقویت اخلاق و معنویت در طلاب است

بقا و پیشرفت علمی حوزه در گرو تقویت اخلاق و معنویت در طلاب است
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، بقا و پیشرفت علمی حوزه را لازمه تقویت اخلاق و معنویت در تمام سطوح تحصیلی طلاب دانست.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اخلاق و تربیت را جزء محوری‌ترین فعالیت‌های حوزه دانست و گفت: مبنای حرکت حوزه در طول تاریخ توجه به اخلاق، تربیت و معنویت بوده است.
 
وی با بیان این که امروز همه توان مدیران حوزه رشد اخلاقی و معنوی طلاب است، افزود: طلاب پس از ورود به فضای حوزه باید توجه به اخلاق و معنویت را جزء اصلی‌ترین برنامه‌های خود قرار دهند.
 
حجت الاسلام طبرسی بر ضرورت مراقبت‌های اخلاقی از سوی طلاب در طول دوران تحصیلی خود در حوزه تأکید کرد و گفت: طلاب جوان حوزه باید با بهره گیری از سیره علما و فق‌های دینی سلوک معنوی را در خود تقویت کنند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، مراقبت‌های اخلاقی از سوی طلاب در شرایط امروز جامعه را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان دین و انقلاب به کمین نشسته اند تا جایگاه حوزه و روحانیت را در جامعه اسلامی تضعیف کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید همواره نسبت به اصلاح و تقویت رفتار درون و برون خود توجه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: رشد اخلاقی یک طلبه، همچون چراغی است که مسیر تعالی و پیشرفت علمی را روشن و هموار می‌کند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اخلاق و معنویت عامل رشد و تعالی حوزه در عرصه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: بقا و پیشرفت علمی حوزه به تقویت اخلاق و معنویت در تمام سطوح تحصیلی طلاب است.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که حوزه‌های علمیه در مباحث اخلاقی و معنوی باید سرآمد سایر نهاد‌ها و مراکز علمی و آموزشی باشند، بیان داشت: چیزی غیر از این مسأله امروز برای حوزه متصور نیست، چون معنویت و تربیت اخلاقی جزء غیر قابل تغییر حوزه بوده است.
 
وی بر ضرورت تلفیق علم و اخلاق در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و با بیان این که بسیاری از بزرگان و علمای حوزه خود به تنهایی الگوی علمی و اخلاقی بوده اند، بیان داشت: امروز نیز حوزه‌های علمیه باید در کنار توجه به مباحث علمی، تهذیب را جزء برنامه‌های اولویت دار خود قرار دهند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات