۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۱۵۷۶۱
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران:

افزایش جمعیت به یک برنامه جامع و کامل نیاز دارد

افزایش جمعیت به یک برنامه جامع و کامل نیاز دارد
ظهیری با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برای کنترل جمعیت یک برنامه چند وجهی اجرا شد، گفت: امروز هم بایستی همچون سابق یک برنامه جامع و کامل چند ساله اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، معصومه ظهیری در گفت و گویی با اشاره به مسأله پیری جمعیت بیان کرد: یکی از مهم ترین شاخص های رشد هر کشوری، وجود نیروی انسانی مولد، جوان، توانمند، کارا و پر انرژی است.

معان فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه وجود نیروی انسانی مولد و جوان، در دنیا جز, شاخصه های توسعه یافتگی شناخته می شود، ادامه داد: در دهه های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد رشد صعودی جمعیت بودیم، اما به دلیل شرایط به وجود آمده اقتصادی، برنامه کنترل جمعیت اجرا شد.
افزایش جمعیت به یک برنامه جامع و کامل نیاز دارد

وی افزود: برنامه کنترل جمعیت باید در بازه زمانی خاصی متوقف می شد، اما این اقدام صورت نگرفت و پنجره جمعیتی کشور در برخی استان ها ساکن باقی ماند و یا حتی با رشد منفی مواجه شد.

خانم ظهیری با بیان اینکه جامعه ای که دارای نیروی جوان مولد است، از حیث امنیتی و کار آمدی از رشد قابل توجهی برخوردار است، ابراز کرد: نشاط جامعه دارای افراد جوان به مراتب بیشتر از جامعه ای است که رو به پیری می رود.

وی گفت: امروز اگر بخواهند جامعه ای را ضعیف کنند، یک سیر نزولی برای جمعیت جوان آن ایجاد می کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به فرهنگ غلط فاصله بین ازدواج و فرزندآوری، گفت: مسئله اقدام دیر هنگام برای فرزندآوری سبب نازایی در زوجین می‌شود.

خانم ظهیری با بیان اینکه ارائه بسته پیشگیری از فرزندآوری در مراکز بهداشتی همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برای کنترل جمعیت یک برنامه چند وجهی اجرا شد، امروز هم بایستی همچون سابق یک برنامه جامع و کامل چند ساله اجرا شود تا اثرات سیاست اشتباه قبلی از بین برود.

وی نقش رسانه ها در تشویق جوانان به فرزندآوری را مؤثر دانست و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست های لازم را به منظور ترغیب جوانان به ازدواج و افزایش فرزندآوری ابلاغ کرده است، لذا ضروری است دستگاه های اجرایی متولی فرهنگ وارد میدان شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان تاکید کرد: در حال حاضر مشکل ما این است که نسل آینده ما وارث سرزمینی خواهند بود که رو به پیری، کم نشاطی و کمبود نیروی مولد جوان می‌رود. لذا برای اینکه بتوانیم امنیت آینده سرزمین خود را تأمین کنیم، بایستی در دهه های پیش رو اقدامات هوشمندانه ای را به منظور افزایش جمعیت انجام شود./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات