۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۶۱۵۸۲۲

هشدار مفتی قدس درباره یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی

هشدار مفتی قدس درباره یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی
مفتی شهر قدس و فلسطین، هشدار داد که صهیونیست ها در تلاش برای تغییر هویت مسجد الاقصی و تحمیل واقعیت جدید بر آن هستند.
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد حسین در مصاحبه با رادیو "صدای فلسطین" درباره تلاش گروه‌های صهیونیستی تندرو موسوم به "گروه‌های هیکل ادعایی" برای دعوت از هواداران شان به منظور یورش های بیشتر به مسجد الاقصی در سالگرد ادعایی «تخریب هیکل» هشدار داد.
این اقدام ضد فلسطینی همزمان با تداوم ویران کردن خانه های فلسطینیان در محله وادی الحمص و مصادره اراضی آنها صورت می گیرد.
چندین دهه است که صهیونیست ها به بهانه جست و جوی هیکل ادعایی سلیمان، به شکل های مختلف در تلاش برای نابودی مسجد الاقصی هستند.
محمد حسین افزود: این گروه های صهیونیستی در تلاش برای تحمیل واقعیت جدید بر مسجد الاقصی هستند و می خواهند برای دخالت در امور اداری و ساخت و ساز آن، مدیریت مسجد را از دست اوقات اسلامی اردن خارج کنند.
وی تاکید کرد که مسؤولیت اداره امور مسجد الاقصی تنها به عهده اوقاف اسلامی وابسته به اردن است.
اداره اوقاف قدس که زیر نظر وزارت اوقاف و مقدسات اردن فعالیت می کند، متولی رسمی مسجد الاقصی و امور اوقاف قدس می باشد.
به گزارش ایرنا، مقامات رژیم صهیونیستی طی هفته های اخیر ده ها واحد مسکونی متعلق به فلسطینیان را در وادی الحمص در منطقه صورباهر در جنوب قدس اشغالی تخریب کردند و بهانه آنان برای چنین اقدامی، ساخت و ساز بدون مجوز بوده است.
اقدامات ضد فلسطینی صهیونیست ها طی سال اخیر و پس از طرح موسوم به معامله قرن و حمایت بی حد وحصر آمریکا از آنها و شتاب برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات برای عادی سازی روابط با اسرائیلی ها، به شدت افزایش یافته است.
منبع: العالم
ارسال نظرات