۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۱۵۵۹۳
عالم الازهر مصر در گفت‌وگو با رسا:

بن‌باز و شیخ آلبانی فتوای حرمت عملیات استشهادی را صادر کردند/ هراس اسرائیل از وحدت جهان اسلام

عالم برجسته الازهر مصر تاکید کرد که آلبانی و بن‌باز اولین کسانی هستند که فتوای حرمت عملیات استشهادی در فلسطین را صادر کردند.
انتفاضه سوم

شیخ حسین الحنفی از علمای الازهر مصر در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با اشاره به تحولات اخیر در فلسطین و بازداشت مفتی قدس شریف، گفت: با حوادث اخیری که در فلسطین و خصوصا مسجد الاقصی اتفاق افتاد به اعتقاد بنده ما شاهد مرحله جدیدی از انتفاضه سوم هستیم که آغاز آن از مسجد الاقصی است هرچند که منافع اسرائیل اجازه نخواهد داد که انتفاضه سوم با قدرت به پیش رود. اسرائیل نسبت به سنگ و یا چاقو احساس خطر جدی نمی‌کند بلکه خطر اصلی برای اسرائیل آن است که تمام توجه‌ها به سمت قبله اول مسلمانان جلب شود. از این رو در مناطق مختلف مانند عراق، سوریه، لیبی و ... آتش افروزی می‌کند تا ملت‌های منطقه را از مساله فلسطین دور نگه دارد.

وی با اشاره به سوء استفاده آل سعود از مساله فلسطین و صدور فتوای حرمت مبارزه با رژیم صهیونیستی از سوی مفتی عربستان خاطر نشان کرد: عربستان سعودی که در منطقه به ماجراجویی و رفتارهای متناقض شناخته می‌شود، مولود امروز یا دیروز نیست بلکه این کشور از زمان تاسیس تا کنون همواره در جهت تامین منافع کشورهای استعماری قدم برداشته است. آل‌سعود با همراهی انگلستان جنگ سختی را علیه دولت عثمانی به راه انداختند تنها به این بهانه که حکومت عثمانی اسلام صوفی را ترویج داده و برای اولیاء الهی قبور و بارگاه می‌سازد.

عالم الازهر مصر افزود: محمدبن‌عبدالوهاب به همراه موسّس حکومت سعودی با همین بهانه جنایات وحشتناکی را علیه مسلمانان انجام داده و تمامی قبور انبیاء و اولیاء الهی را ویران کردند. اگر به کتاب «تاریخ نجد» مراجعه کنید تاریخ سیاه جنایات آنها ثبت و ضبط شده است. از سوی دیگر علمای عربستان مانند آلبانی، بن‌باز و ابن عثیمین اولین کسانی هستند که فتوای حرمت انجام عملیات استشهادی در فلسطین را صادر کردند در صورتی که در برابر انفجارهای انتحاری در منطقه اهل سنت، تخریب حسینیه‌ها و مساجد مسلمانان و حتی صوفیان نه تنها سکوت بلکه از این اقدامات نیز حمایت کردند. اگر به کتاب «السلفیون و قضیة فلسطین» رجوع کنید این سخنان را در آنجا خواهید دید.

شیخ حسین الحنفی با تبیین نقش علما در ایجاد بصیرت در میان مردم و زنده نگه‌ داشتن مساله فلسطین اظهار داشت: بنده معتقدم که علما دو دسته‌اند. عده‌ای از آنها علمای درباری هستند که مسیر باطلی را در پیش گرفتند که طبیعتا روی سخن ما با آنها نیست اما در مقابل علمای مخلص و ربّانی در امت اسلامی وجود دارند که باید همواره مردم را به مسیر حق دعوت کنند. وظیفه علما است که فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده و جنایات رژیم صهیونیستی را برای ملت‌های منطقه تشریح کنند. و همانگونه که خداوند وعده داده است جنگ میان مسلمانان و یهودیان شکل خواهد گرفت و مسلمانان با غلبه بر رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی و فلسطین اشغالی را از چنگال اسرائیل آزاد خواهند کرد./981/ب914/ر

 

ارسال نظرات