۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۱۶۴۳۸
مدیر حوزه علمیه استان سمنان:

وحدت و زدودن بدفهمی‌ها بین مسلمانان مهمترین کارکرد‌های حج ابراهیمی است

وحدت و زدودن بدفهمی‌ها بین مسلمانان مهمترین کارکرد‌های حج ابراهیمی است
خطیب نماز عید قربان دامغان گفت: زدودن بدفهمی‌ها و نزدیک کردن دل‌های مسلمین به یکدیگر از مهمترین کارکرد‌های حج ابراهیمی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان در خطبه‌های معنویت افزا و بصیرت بخش نماز باشکوه عید سعید قربان که با حضور گسترده مردم دیندار این شهرستان در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک این عید سعید به موضوع جایگاه سنت حسنه قربانی کردن در عید عبودیت و بندگی حضرت حق اشاره کرد و اظهار داشت: براساس بیان شریف نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) قربانی کردن و دادن گوشت قربانی به نیازمندان از نیکوترین اعمال مسلمین در روز عید قربان و مستحب مؤکد است.

خطیب نماز عید قربان دامغان با اشاره به اینکه سنت نیکوی قربانی مشارکتی برای افرادی که توان قربانی کردن به صورت انفرادی را ندارند، سنتی نیکو و براساس آموزه‌های مکتب اهل بیت (ع) است، افزود: بر اساس روایات ائمه اطهار (ع) قربانی کردن حیوانی حلال گوشت به نیت دیگران و به نیت اموات و دادن گوشت قربانی- به میزانی قابل اعتنا - به فقرا و اطعام نیازمندان از گوشت قربانی، از جمله بهترین اعمال در عید سعید قربان است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه امام صادق (ع) در توصیف اهمیت قربانی کردن در این عید بزرگ می‌فرماید " همانا اولین قطره خون قربانی، چون بر زمین می‌ریزد خداوند همه گناهان صاحب قربانی را می‌آمرزد. " اضافه کرد: البته باید توجه کنیم که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، گوشت و خون قربانی به خدا نمی‌رسد بلکه آنچه به خدا می‌رسد تقوایی است که شما از این عمل نیک بدست می‌آورید.

قربانی ارزشمند است که با پول حلال تهیه و با اخلاص ذبح شود

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به اینکه بی شک قربانی مورد قبول درگاه حضرت حق است که با پول حلال تهیه و با اخلاص و تقوا ذبح شود، تصریح کرد: این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که مالیدن خون قربانی به خانه و وسیله نقلیه و ... امری خرافی و برگرفته از دوران جاهلیت است، امروزه باید قربانی نمودن حیوان به دور از آلوده نمودن محیط به خون که نجس است و در فضای مناسب انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید قربان دامغان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج به تبیین سه نکته مهم در این پیام حکیمانه پرداخت و گفت: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب در این پیام فرمودند، فلسفه حج تبادل داشته‌ها بین مسلمانان است، اجتماعی میلیونی که مسلمانانی از همه کشور‌های اسلامی در آن گردهم می‌آیند، برگرد یک خانه طواف می‌کنند و به یک شیطان سنگ می‌زنند؛ حج بهترین مجال برای اطلاع از وضع و حال مسلمانان دیگر کشور‌ها است.

دشمن سرمایه گذاری فراوانی برای ایجاد بدبینی در بین مسلمانان انجام داده است

خطیب نماز عید قربان دامغان خاطرنشان کرد: زدودن بدفهمی‌ها و نزدیک کردن دل‌های مسلمین به یکدیگر از مهمترین کارکرد‌های حج ابراهیمی است؛ دشمن سرمایه گذاری فراوانی برای ایجاد بدبینی در بین مسلمانان نسبت به یکدیگر انجام داده و اگر با استفاده از فرصت کم نظیر حج این کج فهمی‌ها زدوده شود، بدبینی‌ها رفع و وحدت و برادری در بین امت اسلام بیشتر خواهد شد.

وی برائت از مشرکین را دومین نکته مهم پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج عنوان کرد و یادآورشد: برائت از مشرکین به معنای بیزاری جستن از همه بی رحمی ها، جنایات و ظلم‌ها است، برائت جستن از ظالمانی که کاری جز تجاوز و خونریزی، کشتن زنان و کودکان و مردم ندارند و هر روز کشتار جدیدی در جهان به راه می‌اندازند.
 
برائت از مشرکین بیزاری جستن از ظلم و کودک کشی است

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به اینکه امروز مفهوم برائت از مشرکان و مستکبران عالم و در رأس آن‌ها آمریکا اعلام انزجار و نفرت از کودک کشان است، افزود: رهبر معظم انقلاب در پیام خود از داعش و بلک واتر و جنایات آن‌ها در منطقه به عنوان دو دست پرورده آمریکا و صهیونیسم نام بردند؛ امروز همه مسلمین جهان باید اهمیت برائت از مشرکین را بفمند و باور کنند.

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه حضرت امام خامنه‌ای همچنین در پیام خود به موضوع مهم فلسطین به عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام و معامله ننگین قرن پرداختند، اظهار داشت: همانگونه که رهبر عظیم الشأن انقلاب در این پیام فرمودند، نحبگان جهان اسلام باید همه و همه در کنار هم با اتخاذ موضعی واحد از شکل گیری این معامله ننگین جلوگیری کنند./۹۷۷/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
جواد رمضانیان
ارسال نظرات