۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۱۷۲۲۱
نامه طلاب فعال در فضای مجازی به آیات یزدی و آملی؛

نباید مباحثات طلبگی به سطح جامعه کشانده شود

نباید مباحثات طلبگی به سطح جامعه کشانده شود
جمعی از طلاب و فضلای حوزه در نامه ای به آیات یزدی و آملی با هشدار نسبت به سوء استفاده بدخواهان از حواشی اخیر، تأکید کردند که مباحثات طلبگی نباید به جامعه کشیده شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب و فضلای انقلابی فعال در فضای مجازی در نامه ای به آیات یزدی و آملی لاریجانی با هشدار نسبت به سوء استفاده بدخواهان از حواشی اخیر، تأکید کردند که مباحثات طلبگی نباید به جامعه کشیده شود.

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«و أَطيعوا الله و رسوله و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم واصبروا ان الله مع الصابرین»

حضرات آیات یزدی و آملی لاریجانی، طلاب حوزه علمیه با توجه به شرایط بوجود آمده و سوء استفاده ضد انقلاب از آن، مطالبی را محضرتان عرض خواهند کرد:

1 ـ سزاوار نیست مباحثات طلبگی حضراتی چون شما که استوانه‌های نظام هستید به عرصه جامعه کشیده شود؛ چراکه همانگونه که شاهد هستیم عواقب آن دامن‌گیر اسلام، روحانیت، انقلاب و نظام خواهد شد.

2 ـ مباحثات طلبگی همیشه بر محور استدلال استوار بوده است؛ نه تخریب و تضعیف و تقبیح طرف مقابل.

3 ـ  با توجه به پیش رو بودن انتخابات (مجلس و سپس ریاست جمهوری) و تمام تلاش ضد انقلاب برای تخریب شورای نگهبان و هدم نظارت استصوابی، اصلا به صلاح نیست که اختلافات و منازعات به متن جامعه رسوخ نماید.

حضرت آیت‌الله یزدی: شما از دیرباز از دنیا و تعلقات دنیوی گذشتید و در شهر و روستا، در تبعید و ناخوشی و در همه احوال، یار صدیق و با وفای حضرت روح الله بودید و تا آخر هم امام امت به شما ارادت داشت.

اما چند نکته‌ای هم محضر شما شایان ذکر است:

1 ـ شایسته بود در مورد نامه‌ای که از اساس تکذیب شده، بیشتر فحص و تحقیق می‌کردید.

2 ـ شایسته است لحن تعابیر و انتقادات خود را با کمال سعه صدر بیان دارید؛ تا مبادا گرگهایی که دندان تیز کرده‌اند برای نظام، از بیانات شما، خوراک خود را برگیرند.

3 ـ متن بیانیه جامعه مدرسین مبنی بر سندیت نداشتن استنادات غیر رسمی و منتسب به حضرتعالی، کافی نبود؛ لذا شایسته بود مطالب منتشر شده که حاوی شیطنت‌های رسانه‌ای بود، قویا تکذیب شود تا دیگر شاهد مسمومیت و تشنج فضای فعلی نباشیم.

واما آیت الله آملی لاریجانی:

شما در زمره علمای انقلابی و متعلق به بیت گرانقدری هستید؛ اما نکاتی شایان ذکر است:

1 ـ با توجه به اینکه روز گذشته دفتر جامعه مدرسین سخنان منتشر شده و منتسب به آیت‌الله یزدی را فاقد سندیت دانست، توقع می‌رفت حضرتعالی سعه صدر بیشتری نشان دهید و نه تنها مراعات شرایط را بنمایید؛ بلکه احترام بزرگتری آیت‌الله یزدی را همچنان نگه دارید.

2 ـ اگر با شخص آیت‌الله یزدی و یا سخنان ایشان مسأله دارید، چرا پای ارکان نظام و انقلاب باید به میان آید؟! در سخنان حضرتعالی -که البته شاید از روی تعجیل و ناراحتی بوده- اتهامات غیر مستند نبود؟! سخن از دفتر خبرگان و لطایف الحیل گرفتن آنجا، سخن از برنامه‌‌ریزی‌های صداوسیما و نهادهای دیگر، اتهامات اثبات نشده درباره برخی مسؤولین و ...؛ از شما که یک دهه بر مسند قضا تکیه داشتید، برخوردی اصولی‌تر و دقیق‌تر توقع می‌رود.

3 ـ قبول کنید نمی‌توان از طرفی وکیل متولی یک مدرسه علمیه بود و از طرف دیگر، همه بار مسؤولیت ساخت و ساز آن را و اینکه اشرافی هست یا خیر را از خود مبرا دانست. هرچند ای کاش خیلی پیشتر از این و با آرامش خاطر همین توضیحات را به جامعه طلاب می‌رساندید. همین مورد هم می‌رساند که حضرتعالی باید تعامل بیشتر و بهتری با رسانه‌ها، طلاب و مردم داشته باشید.

4 ـ خوب می‌دانید که استعمار چه تلاش گسترده‌ای برای حذف آیت‌الله یزدی از خبرگان نمود، جا داشت با تأنی بیشتری وارد میدان می‌شدید؛ تا مبادا خوراک ضد انقلاب فراهم شود.

5 ـ حتی اگر انتقادات شما به شخص آیت‌الله یزدی وارد باشد، نباید لبه تیز نقد، جایگاه مقدس جامعه مدرسین را هدف قرار دهد. امروز که عده‌ای با سودای مرجعیت، دنبال تحقق اهداف  خود هستند، چه نهادی غیر از جامعه مدرسین، توان مقابله و دفع مدعیان مرجعیت که امام امت در سال پایانی عمر خود اشاره کرد را دارد؟! ایشان فرمودند: «إن‌شاءالله در بین جامعه مدرسین و طلاب انقلابی اختلافی نیست، اگر باشد بر سر چیست؟ بر سر اصول یا بر سر سلیقه‌ها؟ و آیا ایادی استکبار، روحانی‌نماهایی را که تا حدمرجعیت تقویت نموده است، فرد دیگری را بر حوزه‌ها حاکم نمی‌کنند؟»

در آخر از هردو عالم انقلابی درخواست می‌شود با انتشار بیانیه‌ای مشترک به همه مخاصمات پایان داده و نشان دهند که خوشحالی فعلی ضد انقلاب چیزی جز یک خواب زودگذر نبوده و ارکان جمهوری اسلامی از بن، مستحکم و بی خدشه است؛ کما اینکه مسؤولین آن نیز متعهد به اسلام و انقلاب هستند. لذا در این عرصه مجالی برای جولان خناسان و وطن فروشان ضد انقلاب نیست. همچنین به جد باید با منتشر کننده سخنان آیت‌الله یزدی برخورد قضایی شود؛ تا دیگری جرأت نکند با اعتبار و آبروی نظام بازی کند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هادی مصطفوی
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
نامه‌ی صادق لاریجانی به محمد یزدی، نامه‌ای تاریخی است. علاوه بر قلم تند کم‌سابقه در نامه و فاش کردن بخش‌هایی از جلسات شورای نگهبان، یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های نظام متهم می‌شود به دروغ‌گویی، بی‌سوادی، کینه‌ورزی، حذف سیستماتیک مراجع و ناآگاهی.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
داستان نانجیبان
2
0
ناشناس
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
چقدر زیبا در دو کلمه لپ مطلب را بیان کرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
تو قضیه احمدی نژاد لاریجانی چقدر بی خود کشور ملتهب شد عبرت نگرفتند ای کاش به فکر مردم و کشور باشیم
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
برخلاف بعضی دلبستگان انقلاب فضای فعلی را خیلی خوب می‌دانم اگر به عزم برای سازمان‌دهی و هدایت آن به سوی نوسازی نظام بینجامد. اگر نینجامد طبعاً هرج‌ومرج و مخرب است و فروپاشی بیشتر به دنبال خواهد بود. هم «خیر بزرگ» است هم «شر بزرگ». همه چیز به درایت مدیران ارشد و صالح و صاحب فکر نظام بستگی دارد
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
لطف بزرگی بود نیت هر چه بود و هر که شیطنت کرد. این غده وحشتناک باید می‌ترکید قبل از اینکه جامعه بترکد. موجی ایجاد شد که متوقف نخواهد شد. این موج باید به سمت خیر و صلاح جامعه و نوسازی و استحکام نظام هدایت شود
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
در پی وقوع مشاجره کلامی میان محمد یزدی و صادق آملی لاریجانی، حجت الاسلام والمسلمین رشاد - رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در متنی نوشت: مشاجره‌ کلامی ـ کتبی اخیر میان شما دو شخصیت برجسته‌ انقلابی، مایه‌ تاسف و تاثر شدید خیل دلسوزان نظام گشت. توقع نمی‌رفت چنین رفتار خسارتباری از سوی دو مجتهد کاردیده‌ قضا و مصلحت‌شناس صادر شود.
0
0