۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۱۷۳۸۱
حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی:

اقتدار انقلاب اسلامی معجزه حاکمیت ولایت است

اقتدار انقلاب اسلامی معجزه حاکمیت ولایت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غدیر خم یادآور عهدی است که خداوند از بندگانش گرفت، گفت: انسان با شناخت حقیقت امامت و ولایت می تواند به مقصد برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی استاد حوزه علمیه، همزمان با سالروز عیدالله اکبر غدیرخم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: براساس فرمایش بزرگان مسأله ولایت موضوعی نیست که پایانی برای او مترتب باشد از این رو هر میزان که درباره مساله ولایت سخن گفته شود مطالب آن تازگی خواهد داشت.

وی با بیان حدیثی به ویژگی های روز عید غدیرخم اشاره کرد و ادامه داد: طبق صریح روایات؛ در آسمان روز عید غدیر خم را یوم العهد المعهود می نامند و در زمین از آن با نام یوم المیثاق المأخوذ یاد می شود، این دو واژه که یک بار معنایی دارد اشاره به قراری دارد که موجودات با خداوند بستند.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با اشاره به اینکه خداوند انسان را برای بندگی حق تعالی خلق کرده است، عنوان کرد: همه مخلوقات برای بندگی خداوند خلق شدند، براساس آیات قرآن کریم زمانی که آسمان و زمین خلق شدند امانت الهی به آنان عرضه شد و به سبب سنگینی این بار امانت آنان از پذیرش آن امتناع کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام علی(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه می فرمایند: زمین و آسمان فهم داشتند تعقل کردند و این بار امانت را نپذیرفتند؛ این امانت الهی جایگاه امیرمومنان علی(ع) بود که به زمین و آسمان عرضه شد؛ مقام امام علی(ع) قائم مقامی حضرت حق در سراسر عالم است.

وی مهمترین وظیفه نبوت را ابلاغ دین بیان کرد و گفت: وظیفه امامت اجرای مفاد دین است، براساس آیه امانت زمین و آسمان شیعه امام علی(ع) هستند که با خداوند قرار بندگی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی اضافه کرد: همه انسان ها با عهدی که در عالم ازل باخداوند داشتند پا به عرصه دنیا گذاشتند؛ همه مردم با پذیرش ربوبیت الهی و اقرار به نبوت انبیای الهی و امامان معصوم(ع) به این دنیا پا می نهند؛ بنابراین همه انسان ها ولایت امام علی(ع) را در روز ازل پذیرفتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه غدیر خم یادآوری همان عهد ازلی است که خداوند از همه انسان ها گرفت، عنوان کرد: ولایت پذیری انسان را به مقصد مطلوب می رساند.

وی علت بقای اسلام را ولایت و امامت دانست و گفت: کسانی که در ماجرای سقیفه امام علی(ع) را کنار زدند براساس قرآن کریم مورد نکوهش خداوند قرار گرفتند؛ امتناع از ولایت بزرگ ترین فاجعه ای بود که بعد از رحلت رسول خدا(ص) به وقوع پیوست؛ حقیقت غدیر با ظهور امام زمان(عج) آشکار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی در پایان با تاکید بر اینکه اقتدار انقلاب اسلامی معجزه حاکمیت ولایت است، خاطرنشان کرد: نفوذ صهیونیسم و کفر جهانی در کشورهای اسلامی به خاطر پشت کردن آنان به ولایت امام علی(ع) است؛ عنایت الهی شامل کسانی که به ولایت پشت کردند، نمی شود./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات