۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۱۷۳۹۴
حجت الاسلام علوی تهرانی:

ریشه تمام اختلافات جهان اسلام فراموش کردن مسأله غدیر است

ریشه تمام اختلافات جهان اسلام فراموش کردن مسأله غدیر است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ریشه تمام اختلافات جهان اسلام فراموش کردن مسأله غدیر است، گفت: احیای مسأله غدیر در تمام طول سال لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس گفت: احیای غدیر تنها مختص به روز عید غدیر نیست.

وی افزود: منشاء تمام فسادها در جامعه اسلامی براساس فرمایش حضرت زهرا(س) آن است که مسلمانان مساله غدیر را فراموش کردند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با تاکید بر اینکه غدیر باید احیا شود، ابراز کرد: اگر غدیر در مسیر خود قرار می گرفت هرگز در میان مسلمانان تا روز قیامت اختلاف ایجاد نمی شد؛ بنابراین غدیر اختلافات را رفع می کند.

استاد حوزه علمیه با طرح این پرسش که آیا ما غدیری هستیم یا نه؟ پاسخ داد: امام باقر(ع) فرمودند: کسی که شیعه بودن را انتخاب می کند تنها به اینکه بگوید ما اهل بیت(ع) را دوست داریم در زمره شیعیان قرار نمی گیرد مگر اینکه خداوند را اطاعت کند و از او بترسد.

وی ادامه داد: انسان غدیری کسی است که خداوند را بندگی کند؛ حضرت فرمودند: شیعیان اهل تواضع، خشوع و امانتدار هستند.

حجت الاسلام علوی تهرانی سلامتی را از امانت های الهی دانست و گفت: عمر سرمایه الهی است که به انسان امانت داده شده تا به واسطه آن در مسیر کمال گام بردارد؛ شیعیان امانتدار عمر و سلامتی هستند و حق آن را به درستی ادا می کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیعیان اهل ترک گناه هستند، عنوان کرد: همچنین شیعیان اهل روزه گرفتن و اقامه نمازهای مستحبی بوده و به والدین قبل از آن که آنان اظهار نیاز کنند نیکی می کنند.

وی ادامه داد: شیعیان در اوج راستگویی نسبت به همسایگان و ایتام احساس تعهد دارند و در صورت نیاز دست یاری به سوی آنان دراز می کنند.

حجت الاسلام علوی تهرانی اضافه کرد: امام علی(ع) هرگز حتی از روی مصلحت دروغ نگفتند و می فرمودند: مومن هرگز دروغ نمی گوید؛ همچنین شیعیان امیرمومنان علی(ع) اهل تلاوت قرآن کریم هستند نه اینکه فقط هنگام استخاره به قرآن رجوع کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: زبان انسان شیعه تنها به خیر باز است و اهل بدی های مردم نیست و در همه حال امین مردم است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 0

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
نام ایشان چیست؟
ایشان را بیشتر معرفی نمایید. از مشاهیر که نیستند.
این حسینیه در کدام شهر است؟
احسنت
0
0