۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۱۷۶۹۷
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

توجه ویژه به مباحث اخلاقی و تربیتی رویکرد اصلی حوزه است

توجه ویژه به مباحث اخلاقی و تربیتی رویکرد اصلی حوزه است
حجت الاسلام طبرسی گفت: کمی گرایی در حوزه اصل نیست بلکه نگاه کلان حوزه تربیت و پرورش طلبه نخبه و مهذب است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در آیین افتتاح طرح میثاق طلبگی که در مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر در حال برگزاری است، شناخت دو سویه حوزه و طلاب جدید الورود را مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره هشت روزه اعلام کرد.
 
وی با بیان این که طلاب جدید الورود پس از قبولی در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه و موفقیت در مصاحبه علمی در این دوره حضور پیدا کرده اند، افزود: موفقیت کامل در این دوره هشت روزه کلید ورود طلاب به مدارس علمیه است.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در این دوره هشت روزه رفتار، اخلاق و اعمال طلاب از سوی اساتید و مربیان دوره با دقت هر چه بیشتر رصد و مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اگر کوچکترین موردی از سوی شرکت کنندگان در این دوره دیده شود، طلاب از ادامه شرکت در دوره باز خواهد ماند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که نگاه ما در پذیرش طلاب کاملاً کیفی است، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد افرادی را برای ورود به مدارس علمیه پذیرش کنیم که بتوانند در آینده فردی مؤثر برای جامعه اسلامی باشند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کمی گرایی در حوزه اصل نیست بلکه نگاه کلان حوزه تربیت و پرورش طلبه نخبه و مهذب است، بیان داشت: طلاب به عنوان سربازان ترویج دین در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند و اگر خدای ناکرده خطایی از آن‌ها سر بزند موجب خدشه دار شدن ارزش‌های دینی در جامعه خواهد شد.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز نگاه دشمنان و معاندان اسلام و انقلاب به عملکرد حوزویان است، تصریح کرد: آن‌ها می‌کوشند کوچکترین ضعف دیده شده از طلاب و روحانیان را به اصل دین و انقلاب نسبت دهند که باید هوشیار باشیم.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که حفظ حرمت و جایگاه رفیع روحانیت و حوزه‌های علمیه یکی از وظایف و رسالت‌های مهم طلاب جوان حوزه است، گفت: طلبه باید به گونه‌ای در جامعه رفتار کند که الگوی سایر افراد جامعه قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رویکرد ما در معاونت تهذیب توجه ویژه به مباحث اخلاقی و تربیتی است، تصریح کرد: حفظ و تقویت جایگاه رفیع حوزه‌های علمیه در جامعه تربیت و پرورش طلاب مهذب و فاضل است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات