۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۱۷۹۳۳
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

مبلغان در ماه محرم آتش به اختیار عمل کنند + فیلم و صوت

مبلغان در ماه محرم آتش به اختیار عمل کنند + فیلم و صوت
مدیر علمیه خواهران با تأکید بر طرح مسأله ولایت مداری در منابر گفت: هیچ شخصیتی در این کره خاکی بیشتر از رهبر انقلاب مورد بغض جریان ضد دین، ضد انقلاب و ضد ارزش ها نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران در همایش مبلغان اعزامی به رده های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به لزوم پرهیز از «تواکل» در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: تواکل یعنی این که هرکسی از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کرده و کار را به گردن دیگری بیاندازد، صدا و سیما به گردن دانشگاه، دانشگاه به گردن حوزه و حوزه به گردن دیگری.

وی تأکید کرد: در این مسیر هماهنگ بودن و هماهنگ حرکت کردن خوب است ولی گاهی فردی می ایستد و مسؤولیت را به گردن دیگری می اندازد که قرآن می گوید هرگاه این طور شدید باید منتظر عذاب الهی باشید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور یادآور شد: قرآن می گوید: مردم باید به بلندی و به بزرگی بگویند که عذاب الهی می آید، یعنی صدایی بلند تر از تواکل در ایجاد زمینه های عذاب الهی وجود ندارد همچنانکه در روایت می فرماید: «کلکم راع و کلکم مسؤول عن رعیته» یعنی همه در برابر یکدیگر مسؤولیت داریم.

وی ماه محرم و صفر را فرصتی طلایی جهت ایجاد چنین جریانی دانست و گفت: باید همه ما مبلغان آتش به اختیار حرکت کنیم و یک طلبه و مبلغ خودش را مسؤول همه چیز بداند، انتقاد به معنای تلاش برای اصلاح انجام بدهد و اگر این اتفاق نیافتد محرم آینده کار بر ما سخت تر می شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران به بحث انسجام امت پشت سر ولایت نیز اشاره و با تأکید بر طرح این مسأله در منابر و مجالس ماه محرم خاطرنشان کرد: شما بدانید هیچ شخصیتی در این کره خاکی بیشتر از رهبر معظم انقلاب مورد بغض جریان ضد دین، ضد انقلاب و ضد ارزش ها نیست.

وی تصریح کرد: تردید نکنید رهبر معظم انقلاب امروز در ارشادات یکی هستند که دو ندارند و قطعا به همین میزان بغض و کینه دشمنان و معاندان نیز زیاد است، اصلا وقتی یزید و عبیدالله بن زیاد امام حسین(ع) را می بینند باید این قدر روی او آتش و خاکستر بریزند تا حسین(ع) خارجی شود پس این دشمنی ها طبیعی است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان تأکید کرد: آن چیزی که باید در این مجالس و محافل به برکت حضور مبلغان و روحانیان گرامی اتفاق بیافتد، توجه دادن بیشتر مردم به سمت جریان ولایت است؛ آنهایی که هستند قوی تر شوند و آنهایی که تردید دارند رفع تردید از آنها صورت بگیرد./1330/ج

تعداد بازدید : 9

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
احسنت عالی بود
هم متن خبر عالی و هم فیلم و هم صوت مراسم
بهتر از این امکان نداشت.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
excellent
1
0