۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۶۱۸۱۴۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تربیت انسان باورمند اصلی‌ترین رسالت دانشگاه است

تربیت انسان باورمند اصلی‌ترین رسالت دانشگاه است
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تربیت انسان باورمند را اصلی‌ترین رسالت دانشگاه بیان کرد و گفت: برای تحقق این رسالت باید علم را در همه عرصه‌ها با ایمان پیوند دهیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه سه شنبه ۵ شهریورماه، در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با وی که به میزبانی دفتر امام شهرکرد برگزار شد، با تبریک هفته دولت، این هفته را بهترین فرصت برای درس آموزی از سبک زندگی شهیدان رجایی و باهنر دانست و افزود: اگر بتوانیم مسیر این شهیدان را در جامعه جاری و ساری کنیم، به یقین توانسته ایم نظام اسلامی را به مقصد نهایی خود برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی انتظار آن است که انسان در تراز دین خدا تربیت شود، ابراز کرد: اگر دین خدا در جامعه فراگیر و نهادینه شود، می‌توانیم بگوییم در جایگاه‌های خود نقش آفرین بوده ایم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه اگر انسان دین محور تربیت کنیم، اخلاق محور می‌شود و در نهایت در خدمت مردم خواهد بود، تصریح کرد: متأسفانه در این زمینه خلاء داریم که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه انتظار ما این است که وضع کشور خیلی بهتر از این باشد، افزود: به یقین سلامت جامعه در سایه وجود نیرو‌های متعهد، دلسوز و مؤمن محقق می‌شود که تاکنون نتوانسته ایم در این زمینه به طور کامل توفیق داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه کار اصلی جامعه بر دوش مجموعه‌های فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در مجموعه‌های فرهنگی آنچه به وفور می‌تواند تأثیرگذار باشد، دانشگاه است که متأسفانه از نقش آن غافل هستیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید سازوکار درست بر دانشگاه‌ها حاکم شود، گفت: باید امور آموزشی دانشگاه‌ها به معنای واقعی کلمه متناسب با نیاز‌های روز جامعه سازماندهی شود و این شدنی است.

وی با بیان اینکه علم هم نیازمند سازماندهی است، ابراز کرد: آنچه از همه مهم‌تر است اینکه دانشگاه برای جوان یک سازوکار درست ارائه دهد تا او بتواند در یک محیط سالم و ایمانی رشد کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تربیت انسان باورمند را اصلی‌ترین رسالت دانشگاه بیان کرد و ادامه داد: برای تحقق این رسالت باید علم را در همه عرصه‌ها با ایمان پیوند دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان اظهار کرد: گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و ورود به گام دوم انقلاب به معنای آن است که بهتر از ۴۰ سال ابتدای انقلاب گام برداشته شود و در این ایام نگاه‌ها کاملا اصیل و درست باشد. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات