۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۸۱۵۰
وزیر علوم در دیدار با امام جمعه شهرکرد:

توجه به امور فرهنگی مهمترین رسالت امروز دانشگاه است

توجه به امور فرهنگی مهمترین رسالت امروز دانشگاه است
وزیر علوم توجه به امور فرهنگی را مهمترین رسالت امروز دانشگاه دانست و گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی با قدرت و بدون تنش در محیط دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، شامگاه سه شنبه ۵ شهریورماه، در دیدار با امام جمعه شهرکرد، با بیان اینکه ساماندهی آموزش عالی مهمترین اولویت وزارت علوم و تحقیقات است، گفت: در سال‌های گذشته به دلایل مختلف، تعداد بسیار زیادی مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی در هر استانی شکل گرفته که این بزرگترین آفت است چراکه حمایت و پشتیبانی از همه آن‌ها مقدور نیست.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار صندلی در دانشگاه‌ها ایجاد شده است، افزود: در سال گذشته تعداد کل متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها کمتر از یک میلیون نفر بود که این امر سبب شد بسیاری از ظرفیت‌ها خالی باشد؛ به همین دلیل به دنبال ساماندهی مراکز آموزشی هستیم.

غلامی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم در هر استان یک یا دو دانشگاه را به عنوان دانشگاه اصلی قرار دهیم و سایر واحد‌های آموزشی زیر مجموعه‌ای از آن‌ها باشند، ابراز کرد: به یقین نظارت و کیفی سازی امور با ساماندهی‌ها بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های آموزشی وابسته به دستگاه‌های دولتی را در سراسر کشور تعطیل کردیم، خاطرنشان کرد: حمایت از رشته‌های علوم پایه را رسالت ذاتی خود می‌دانیم و برای تحقق آن برنامه ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه باید در استان‌ها نظم کاری در دانشگاه‌ها حکم فرما باشد، ابراز کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که رویکرد دانشگاه‌ها به سمت صنعت و تولید سوق داده شود.

وی تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت را لازم و ضروری دانست و افزود: به یقین دانشگاه‌ها در مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز بسیار تأثیرگذار خواهند بود.

غلامی با بیان اینکه همه تلاش ما بر این است که محیط دانشگاهی دچار تلاطم نشود، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که هیچ یک از فعالیت‌های دانشگاهی نباید تعطیل شود.

وی توجه به امور فرهنگی را مهمترین رسالت امروز دانشگاه دانست و ادامه داد: کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظرات دانشجویی با قدرت و بدون تنش در محیط دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و به یقین نقش مهمی در رشد فکری دانشجویان خواهد داشت./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات