۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۱۸۱۸۲
طاهری خبر داد؛

تحصیل ۱۴۰ طلبه خواهر در مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد

تحصیل ۱۴۰ طلبه خواهر در مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه (س) شهرکرد گفت: در حال حاضر ۱۴۰ طلبه خواهر در پایه‌های مختلف این مدرسه و در سطح دو حوزه مشغول به تحصیل هستند.
فاطمه طاهری، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه (س) شهرکرد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام فعالیت‌های مدرسه حول محور پذیرش طلاب جدیدالورود برای سال تحصیلی جدید و ساماندهی امور آموزشی می‌چرخد، گفت: به لطف الهی برای آغاز سال تحصیلی جدید از هر نظر آمادگی کامل داریم.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه فاطمیه (س) شهرکرد یکی از مدارس قدیمی استان است که از سال‌های بسیار دور منشأ خدمات ارزنده دینی به خواهران بوده است، افزود: در حال حاضر ۱۴۰ طلبه خواهر در پایه‌های مختلف این مدرسه و در سطح دو حوزه مشغول به تحصیل هستند.

طاهری با اشاره به اینکه نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران به صورت ترمی واحدی است، ابراز کرد: مدرکی که در پایان دوره تحصیلی به طلاب ارائه می‌شود، کاملا معتبر است به طوری که برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر وزارت علوم نیز مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تحصیل در مدارس علمیه خواهران کاملا رایگان است، ادامه داد: متقاضیان ورود به حوزه از تیرماه فرصت نام نویسی داشتند که ان شاءالله آزمون ورودی آن‌ها فردا همزمان با سراسر کشور در مدرسه برگزار می‌شود و در صورت قبولی در این آزمون وارد مرحله بعد یعنی مصاحبه شفاهی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه امسال در بحث پذیرش توجه جدی به بحث کیفیت شده است، گفت: امسال به هیچ عنوان کمیت را در نظر نگرفتیم به همین دلیل بیشتر به فکر جذب نیرو‌های باسواد، متعهد و بااخلاق هستیم تا ان شاءالله خروجی‌هایی در خور حوزه داشته باشیم.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه (س) شهرکرد با اشاره به اینکه ظرفیت امسال این مدرسه برای جذب طلاب جدیدالورود ۳۵ نفر است، افزود: پیش بینی می‌شود نهایتا ۲۵ نفر برای تحصیل جذب مدرسه علمیه فاطمیه (س) شهرکرد شوند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی کانون دانش آموختگان این مدرسه از سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: ما برای هم طلاب در حال تحصیل و هم دانش آموختگان در طول سال دوره‌های مختلف آموزشی برگزار می‌کنیم و به هیچ عنوان آن‌ها را به حال خود رها نخواهیم کرد.

طاهری توجه به امور قر آنی را جزء مهمترین اولویت‌های این مدرسه برای سال تحصیلی جدید بیان کرد و گفت: طلبه زمانی می‌تواند موفق باشد که با قرآن انس داشته باشد که لازمه حرکت در این مسیر، کسب مهارت‌های لازم است./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات