۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۶۱۸۲۶۷
به مناسبت ایام تبلیغی محرم 1441 ه.ق؛

ویژه نامه «تبلیغ» منتشر شد

ویژه نامه «تبلیغ» منتشر شد
بیست و پنجمین شماره ویژه نامه «تبلیغ» به مناسبت ایام تبلیغی محرم الحرام 1441 ه.ق به همت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و پنجمین شماره از ویژه نامه «تبلیغ»، به همت مدیریت فرهنگی ـ سیاسی معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت ایام تبلیغی محرم الحرام ۱۴۴۱ ه. ق در شهریورماه ۱۳۹۸ منتشر شد.

در بخشی از مقدمه این ویژه نامه آمده است: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و اعزام مبلغان به اقصی نقاط کشور، بر آن شدیم تا در ویژه نامه «تبلیغ»، به بررسی مهمترین مسائل سیاسی و فرهنگی بپردازیم؛ مجموعه حاضر، تلاشی است برای تجهیز سیاسی، فرهنگی و تحلیلی مبلغان عزیز در خصوص آخرین وضعیت فرهنگی و سیاسی کشور، منطقه و جهان؛ به امید آنکه این مجموعه مورد استفاده مبلیغن محترم جهت تشریح موضوعات مورد نظر برای مردم عزیز کشورمان قرار گیرد.

این ویژه نامه در ۶ بخش منتشر شده که در بخش اول آن، بیانات مقام معظم رهبری در نخستین روز سال ۱۳۹۸ در حرم مطهر رضوی آمده است که رهبر معظم انقلاب تنها راه رسیدن به مرحله بازدارندگی اقتصادی را قطع امید از کمک و همراهی غربی‌ها دانستند و بخشی از این مشکل را مربوط به تحریم قدرت‌های غربی و برخی دیگر را به ضعف‌های مدیریتی داخل عنوان کردند و به مباحثی از جمله تحریم ها، وابستگی به نفت، فشار کاهش درآمد منابع طبیعی و ... اشاره کردند و فرمودند که "من عرض می‌کنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم کننده‌ها هم توقع زیادی نباید داشته باشیم و ما باید بنشینیم طرح‌های مقابله با تحریم‌ها را بررسی کنیم و به طور جدی آن‌ها را دنبال کنیم".

قسمت دوم از بخش اول این ویژه نامه به فرمایشاتی از مراجع عظام تقلید و علما از جمله حضرات آیات وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، سبحانی و جوادی آملی اختصاص یافته که توصیه‌هایی را به مبلغان اعزامی ایام محرم الحرام داشته اند.

همچنین، بخش دوم از بیست و پنجمین شماره ویژه نامه «تبلیغ» به مصاحبه‌های اختصاصی با برخی از علما در خصوص تبیین و تشریح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ایام تبلیغ توسط مبلغان اختصاص یافته است؛ در این بخش، آیت الله یزدی "رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم" در مصاحبه‌ای تبیین و تشریح این بیانیه را وظیفه مبلغان در کنار مباحث عاشورایی دانست و بر بیان فلسـفه اصلـی ایـن بیانیـه و ضـرورت بیان آن بـرای مـردم تأکید کرد.

در این ویژه نامه، آیت الله استادی "عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم" در مصاحبه اختصاصی ضمن توصیه به مبلغان گفت: تقریبـاً حـرف اول بیانیـه گام دوم این اسـت که ابتـدا خدماتـی کـه در این ۴۰ سـال شـده بـرای مردم و مخصوصـاً جوانـان گفتـه شـود. طلبه هـا و مبلغـان محتـرم اگـر بـه خوبـی مطالعـه کننـد می‌تواننـد بـا آمـار و ارقـام و اسـناد معتبر، خدمات انقلاب و نظام را بـرای مـردم توضیح بدهند. مثال از خدمـات انقلاب در همان روسـتا‌ها و شـهر‌هایی که مشغول تبلیغ هستند، بگوینـد و توضیـح بدهند که قبلاً چه وضعیتی داشـته و الآن چـه وضعیتـی دارد؟

در سومین مصاحبه بخش دوم، آیت الله حسینی بوشهری "نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم" تصریح کرد: گام دوم انقلاب، طرح تمدن نوین و عصر تمدن سازی را مطرح می‌کند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال "مسؤول دبیرخانه گام دوم انقلاب در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم" بر ضرورت پیشقدمی روحانیت در تبیین سرگذشت چهل ساله انقلاب پرداخت و گفت: اینطور نیست که نسل فعلی، همه دوران انقلاب، فراز و نشیب‌های آن، مقدمات آن، واقعیت‌های آن و حتی برکات آن را لمس کرده باشد؛ روحانیت و طلاب عزیز ما باید تبیین کنند و واقعیت‌ها را بگویند.

در بخش دوم این ویژه نامه، بر بخش‌های مهم بیانیه گام دوم مروری شده که از جمله آن‌ها می‌توان به دو چالش اساسی در مقابل انقلاب اسلامی، اقدامات اساسی و اولیه انجام شده در انقلاب اسلامی، آثار و نتایج پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و مهمترین مأموریت‌های نسل جوان برای گام دوم انقلاب اشاره کرد.

«چهل سال بدون خیانت به آرمان ها"، عنوان مطلبی است که در بخش دوم این ویژه نامه منتشر شده است و در آن انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف در میان انقلاب‌های معاصر جهان منحصر به فرد و بی نظیر دانسته و به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره شده است که ایشان فرمودند: "انقلاب اسلامی ایـران، تنها انقلابی اسـت که در ایـن ۴۰ سـال به خوبـی آرمان هایش را حفظ نمـوده و همچنـان از آنهـا دفـاع، بر آنهـا تأکید و بـرای دسـتیابی بـه آن‌ها تلاش می‌کنـد؛ این امـر زمانی بهتر درک می‌شـود که به سرنوشـت آرمان هـای انقلاب‌های معاصـر دیگـر توجـه کنیم".

بخش سوم، به ملاحظات تحقق شعار رونق تولید اختصاص یافته که شرح ابعاد اهمیت مسأله «رونق تولید» نیازمند توجه به ملاحظاتی است.

در این بخش، مصاحبه اختصاصی با حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی "معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم" آمده که ثروت و قدرت ایران را استعداد ایرانی و علم و دانش جوانان دانسته و اظهار داشته است: ثـروت ملـی ایـران نفـت اسـت، امـروز بایـد ایـن اصـل را تغییـر دهیـم. ثـروت ملـی ایـران، اسـتعداد ایرانـی اسـت و رشـد دانـش در آن وقتـی شـکل مـی گیرد کـه ما بـرای اسـتعداد ایرانی زمینـه و بسـتر لازم را فراهم کنیـم.

بخش چهارم مشتمل بر مباحثی سیاسی است که در آن به مسائلی همچون ایران و آمریکا تقابل راهبردی یا تاکتیکی، سیر تاریخی تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران و معامله قرن پرداخته شده است.

در بخش پنجم این ویژه نامه به اتفاقات تاریخی رخ داده در شهریورماه پرداخته شده است، مثلا ۸ شهریورماه که روز مبارزه با تروریسم در ایران، و ۱۲ شهریور روز ملی مبارزه با استعمار از جمله این وقایع این ماه است و در پایان این بخش به استعمار و امپریالیسم نو اشاره شده است.

در بخش پایانی این ویژه نامه، به اخباری با عنن‌های زیر اشاره شده است:

"پیـش بینـی افزایـش قابـل توجـه تعـداد مسـلمانان آمریـکا"، "ائتلاف بی سـر و صـدای قطـر با ایـران و ترکیـه بـرای مقابله با عربسـتان سـعودی"، "تمجید ژنرال آمریکایی از سردار سلیمانی"، "بلژیـک صـادرات اسـلحه بـه عربسـتان را ممنـوع کرد"، "افزایش فشـار بـر اردن برای سـهیم کردن آل سـعود در قیمومیت بر مسـجد الاقصی"، "افزایـش فـروش ۵۰ درصـدی تسـلیحات فرانسـوی بـه ریاض در سـال گذشـته"، "فتـوای بی سـابقه عالـم اهل تسـنن عراق دربـاره ایران"، "کاهـش درآمـد شـرکت رنـو در پـی قطع همـکاری بـا ایران"، "به زودی یک سـوم جمعیت روسـیه مسلمان خواهند شد"، "نماینـده پارلمان انگلیـس از احتمال وقوع انقلاب در عربسـتان خبر داد" و "کاهـش ۵۰ درصـدی جرایـم نفـرت محور علیـه مسـلمانان کانادا".

این شماره از ویژه نامه «تبلیغ»، در ۱۴۴ صفحه خشتی، تهیه و برای بهره برداری طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه در اختیار مبلغان اعزامی به مناطق مختلف کشور قرار گرفته است. ضمنا علاقه‌مندان برای دریافت این ویژه نامه می‌توانند به اینجا مراجعه کنند. /۸۲۲/ن ۶۰۱/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات