۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۶۱۸۵۶۷
در یزد؛

کتاب «دهم فروردین» رونمایی شد

کتاب «دهم فروردین» رونمایی شد
 کتاب «دهم فروردین» با موضوع تاریخ انقلاب با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، در شهر یزد رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، در همایش اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا (ع) که با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، آیت‌الله ناصری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، حجت‌الاسلام سعید فخرزاده مشاور امور فرهنگ و ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی امور استان‌ها و مجلس، فرمانده انتظامی استان، رئیس حوزه هنری یزد و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات دفتر نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد، از مجموعه دو جلدی «دهم فروردین» (تحلیلی بر تاریخ انقلاب اسلامی در یزد) رونمایی شد.

کتاب «دهم فروردین» در ۱۸ فصل به قلم جواد بهبودزاده جانباز دفاع مقدس، نویسنده و پژوهشگر یزدی با همراهی محمدرضا کلانتری سرچشمه به همت حوزه هنری استان یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

جلد اول این کتاب شامل ۱۱ فصل در ۷۵۲ صفحه و جلد دوم آن شامل ۷ فصل به همراه ضمائم و پیوست‌ها (عکس و اسناد) در ۸۷۲ صفحه با قطع وزیری روانه بازار کتاب شده است.

این اثر پژوهشی با معرفی دیار دارالعباده و دارالعلم آغاز می‌شود و سپس به رویداد‌ها و تحولات تاریخی از شروع نهضت تا پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ می‌پردازد و این دوره تاریخی را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد و یک منبع مؤثر و مستند برای مورخان، پژوهشگران، نویسندگان، اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان به شمار می‌آید.

نویسنده کتاب «دهم فروردین» در این مراسم با اشاره به این که جرقه تدوین و تولید این اثر از دوران دانشجویی وی در سال ۱۳۷۰ زده شده گفت: برای پژوهش، گردآوری اسناد و تدوین این اثر تحلیلی، حدود ۸ سال وقت صرف شده است.

جواد بهبودزاده افزود: در این مدت بیش از هشت هزار سند بررسی، افزون بر ۱۵ سال روزنامه مطالعه و نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ مصاحبه اختصاصی با افراد مرتبط انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این مجموعه سعی شده، تنها به تاریخ نقلی اکتفا نشود اظهار داشت: در این اثر با بررسی دقیق اسناد و سوابق تاریخی، از زوایای مختلف به تحلیل و واکاوی حوادث و وقایع آن دوران پرداخته شده است. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات