۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۱۹۲۹۷
مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌ها و معاجم قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد:

انتشار جلد سوم از کلان پروژه تحلیل واژگان مشابه در قرآن

انتشار جلد سوم از کلان پروژه تحلیل واژگان مشابه در قرآن
مدیر گروه فرهنگنامه‌ ها و معاجم قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از انتشار جلد سوم فرهنگنامه «تحلیل واژگان مشابه در قرآن» در 802 صفحه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده، عضو هیأت علمی و مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌ها و معاجم قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به رسالت گروه فرهنگنامه‌ها و معاجم قرآنی در تدوین فرهنگنامه‌های تخصصی در حوزه علوم و معارف قرآن اظهار داشت: این فرهنگنامه با هدف دستیابی به معانی دقیق واژگان مشابه در قرآن منتشر شده است.

وی گفت: اولین و جامع‌ترین فرهنگ نامه‌ای است که در آن تفاوت‌های دقیق لغوی و تفسیری با بهره گیری از آرای لغت شناسان و مفسران فریقین، همراه با تحلیل ارائه شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن تصریح کرد: در این اثر بیش ۳۱۰ لغت در ۶۰ گروه از واژگان مشابه بررسی شده است که می‌تواند زمینه دستیابی محققان، مفسران و مترجمان را به معانی عمیق و دقیق واژگان مترادف در قرآن فراهم کند.

وی افزود: این اثر قرآنی حاصل تلاش بیش از ۱۰ نفر از محققان و اعضای هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می‌باشد که تاکنون سه مجلد آن منتشر و به زودی جلد چهارم آن نیز به زینت چاپ آراسته خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده اظهار داشت: جلد سوم فرهنگنامه «تحلیل واژگان مشابه در قرآن» در ۸۰۲ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جلد دوم بیش از ۴۲ گروه در ۲۹۸ واژه از مترادفات قرآن مورد بررسی قرار گرفته است که در هر گروه ابتدا معنای لغوی واژه تبیین، سپس معانی تفسیری آن بررسی و در پایان تفاوت‌های معنایی آن واژه‌ها در این اثر تحلیل شده است. /۸۲۲/پ ۲۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات