۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۱۹۵۳۶
امام جمعه موقت کاشان:

حادثه عاشورا دانشگاهی برای ابدیت است

حادثه عاشورا دانشگاهی برای ابدیت است
حجت اسلام اسلامی تبار گفت: حادثه عاشورا دانشگاهی است که برای ابدیت تأسیس شده است تا همه مردم تا روز قیامت از حادثه عاشورا درس بگیرند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: حادثه عاشورا و حماسه کربلا و قیام امام حسین صحنه امتحان انسان‌ها بود.

وی افزود: امتحان یکی از راه‌های بروز شخصیت انسان است و خداوند نیازی به امتحان بندگان خود ندارد چرا که شناخت کامل از آن‌ها دارد، اما برای اینکه انسان‌ها بدانند در چه جایگاهی هستند در معرض امتحان خدا قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: دنیا صحنه امتحان انسان‌ها است، از این رو خداوند در قرآن می‌فرماید مرگ و حیات، صحنه امتحان است تا مشخص شود چه کسی بهترین اعمال را دارد.

وی با اشاره به دو جبهه حق و باطل، افزود: انسان‌ها یا در جبهه حق قرار دارند یا در جبهه باطل هستند و جبهه سومی وجود ندارد و امروز بین جبهه حق و باطل تقابل شدیدی است و باید تلاش کنیم در جبهه حق قرار داشته باشیم در غیر این صورت در جبهه باطل خواهیم بود.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: انسان همیشه در معرض آزمومن بین دو راهی جبهه حق و باطل قرار داشته است و انتخاب جبهه حق و یا باطل بر عهده خود انسان‌ها است.

حجت الاسلام اسلامی تبار اهل بیت (ع) را مظهر کرم و رحمت و لطف الهی دانست و افزود: حادثه عاشورا یک حادثه مقطعی و ویژه عاشورا نبود بلکه عاشورا برای همه تاریخ بشریت بود و برای همین است که عاشورا همیشه زنده و تازگی دارد.

وی افزود: حادثه عاشورا دانشگاهی است که برای ابدیت تأسیس شده است تا همه مردم تا روز قیامت از حادثه عاشورا درس بگیرند که یکی از درس‌های عاشورا امتحان انسان‌ها است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه برخی می‌گویند امام حسین (ع) با عمر سعد مذاکره کرده است، گفت: امام حسین با عمر سعد مذاکره نکرد بلکه او را نصیحت کرد و کسانی که می‌گویند امام حسین (ع) با عمر سعد مذاکره کرد تحریف عاشورا است./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات