۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۲۰۸۱۳
حجت الاسلام تراشیون:

مادر مهمترین نقش را در تربیت و سرنوشت فرزندان دارد + فیلم

مادر مهمترین نقش را در تربیت و سرنوشت فرزندان دارد + فیلم
کارشناس مسائل تربیتی گفت: پدر و مادر یکی از مهمترین عوامل محیطی تربیت فرزندان هستند و مادر مهمترین نقش را در تربیت و سرنوشت فرزندان دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون سه شنبه شب درمراسم عزاداری هیات رزمندگان اسلام که در سالن ورزشی شهدای بسیج کاشان برگزار شد، گفت: مهمترین فلسفه خلقت انسان بندگی است و همه ما آمده ایم تا بندگان خوب خدا باشیم.

وی افزود: برای رسیدن به بندگی خدا نیاز به تربیت، آن هم از جنس تربیت دینی است و تا زمانی که خود و فرزندان خود را تربیت نکنیم نخواهیم توانست در مسیر بندگی خدا حرکت کنیم.

حجت الاسلام تراشیون گفت: تربیت دینی به معنی شکوفا سازی فطرت‌های الهی است و خداوند خمیرمایه اصلی انسان را از پاکی‌ها آفریده است و فطرت‌های الهی در کلام و رفتار  انسان تجلی دارد.

به گفته وی آینده دنیا در اختیار انسان‌های تربیت شده است چرا که حاکم اصلی دنیا امام عصر (عج) است و سربازانی که در رکاب حضرت هستند باید انسان‌های تربیت شده باشند.

کارشناس مسائل تربیتی ادامه داد: اگر نسل خود را خارج از مسیر تربیت دینی قرار دهیم زیان کرده ایم، از این رو همه اولیای الهی آمدند تا بندگان خدا را در مسیر تربیت قرار دهند تا منجر به بندگی خدا شود.

وی افزود: قرآن کتاب تربیت است و خدا مهمترین و ماندگار‌ترین و معجزه خودش را برای تربیت بشر آورده است و این تربیت نیازمند نرم افزار‌ها و سخت افزار‌هایی است که یکی از مهمترین ابزاری که زمینه ساز تربیت دینی فرزندان است محیط و عوامل محیطی است.

به گفته وی پدر و مادر یکی از مهمترین عوامل محیطی تربیت فرزندان است و مادر مهمترین نقش را در تربیت و سرنوشت انسان دارد.

حجت الاسلام تراشیون گفت: هر آنچه که اهمیت داشته باشد مورد توجه شیطان است تا به آن ضربه بزند، از این رو خانواده به عنوان یک نهاد مقدس از چندین جبهه مورد توجه شیطان است و به آن آسیب وارد می‌کند.

این کارشناس مسائل تربیتی بهترین خاستگاه تربیت دینی را خانواده دانست و اظهار داشت: شیطان به خانواده چشم طمع دارد تا به آن آسیب برساند.

وی یکی از مهمترین موانع سد راه تربیت در خانواده را نابلدی خانواده در تربیت فرزندان دانست و با اشاره به اینکه از این راه بیشترین آسیب به خانواده وارد می‌شود، یادآور شد: امروز ۳۰ درصد از طلاق‌ها در ۳ یا ۴ سال نخست زندگی است که ریشه آن نابلدی است.

حجت الاسلام تراشیون عدم مطالعه پدر و مادر برای تربیت فرزند را سبب رقابت در خودنمایی مدل مو و لباس و افزایش جراحی بینی دانست و عنوان کرد: اگر دختران و زنان جوان کشور در سال ۹۶ بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای جراحی بینی هزینه کرده اند برای این است که پدر و مادر برای مدل موی فرزندان بیشتر از تربیت وقت گذاشته است.

به گفته وی زندگی نسل قدیم در یک تنگ و محدوده کوچکی بود که هیچ آسیبی آن‌ را تهدید نمی‌کرد، اما نسل امروز در اقیانوس زندگی می‌کند که در معرض انواع آسیب‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه نسل امروز را باید روش‌مند تربیت کرد، گفت: امروز سطح آگاهی خود را نسبت به خانواده باید افزایش داد تا نتیجه مثبت گرفت.

به گفته وی هرکجا برای تربیت فرزندان خود هوشمندانه برخورد کردیم نتیجه مثبت گرفته ایم و امروز جمعیت میلیونی درپیاده روی اربعین حسینی نتیجه تربیت هوشمندانه خانواده‌ها است.

حجت الاسلام تراشیون همچنین حضور بی نظیر جوان‌ها در مراسم اعتکاف را نتیجه تربیت هوشمندانه پدران و مادران اعلام کرد و یادآور شد: سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار نفر درکشور معتکف شدند که در طول تاریخ بشریت سابقه نداشته است.

استاد حوزه علمیه گفت: خانواده باید بداند با نسلی که قرار است بنده خوب و صالح و شایسته خدا باشد چگونه رفتار کند تا یک خانواده خوب براساس الگوی اسلامی تربیت شود و بتواند نسل فاخر و ماندگاری باشد.

وی ادامه داد: بنابراین نگوییم نسل جوان از دست رفت، بلکه اگر سطح آگاهی خانواده‌ها را افزایش دهیم نسل آینده، بی نظیرترین نسل خواهد بود./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات