۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۲۱۱۶۶
«تجمع عربی و اسلامی حامی مقاومت» خواستار شد؛

چین و روسیه به داد مردم کشمیر برسند

چین و روسیه به داد مردم کشمیر برسند
«تجمع عربی و اسلامی حامی مقاومت» طی نشستی در لبنان خواستار احقاق حقوق مردم مظلوم کشمیر شدند و اظهار داشتند که چین و روسیه به داد مردم کشمیر برسند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست همبستگی با مردم کشمیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید شفقت حسین شیرازی مسؤول امور بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، جمال زهران از مسؤولان ارشد تجمع عربی و اسلامی حامی مقاومت و محمد شریف الجیوسی عضو مجلس امناء تجمع در اردن و جمعی دیگر از شخصیت های سیاسی، فرهنگی جهان اسلام و عرب در لبنان برگزار شد.
دکتر غدار از مسؤولان «تجمع عربی و اسلامی حامی مقاومت» در ابتدای این نشست گفت: این تجمع به علت بُعد انسانی مساله کشمیر، توجه ویژه ای به منطقه دارد. کشورهای استعماری درپی چپاول ثروت های کشمیر و ضربه زدن به ثبات در آن است.
وی خواستار حل مشکلات کشمیر به دور از درگیری نظامی میان هند و پاکستان شد و اظهار داشت: تصمیمات سازمان ملل متحد در مورد کشمیر باید مورد احترام قرار گیرد و به آن پایبند بود. عمران خان نخست وزیر پاکستان با حل مشکلات کشمیر در قالب گفت وگو و به دور از مصالح استعماری موافقت کرده و جبهه مقاومت نیز در کنار مردم مظلوم کشمیر ایستاده است.

اعلام همبستگی «تجمع عربی و اسلامی حامی مقاومت» با مردم کشمیرحجت الاسلام والمسلمین سید شفقت حسین شیرازی نیز در این نشست گفت: انگلیس طی دو قرن به صورت تدریجی به اشغال این منطقه پرداخت و به ایجاد فتنه میان هندوها و مسلمین مشغول شد. تاسیس مدرسه دیوبندی ها برای انتشار افکار افراطی و ایجاد فتنه میان مذاهب و طوائف مختلف از دیگر اقدامات انگلستان در هند بود.
وی افزود: ارتباط بین دولت پاکستان و برخی از کشورهای خلیج -فارس- و آمریکا در جنگ علیه افغانستان، یکی از خطرناک ترین اقدامات غرب برای اخلال در توازن منطقه و تحریک تکفیری ها و تروریست ها بود.
مسؤول امور بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان تصریح کرد: هند پس از سال 1990 میلادی به صورت کلی تغییر کرد و به ارتباط با دستگاه های اطلاعاتی رژیم اشغالگر صهیونیستی پرداخت و مشکل کشمیر نیز از سال 1989 میلادی همزمان با تفاهم هند و اسرائیل برای ضربه زدن به برنامه های هسته ای پاکستان آغاز شد.
وی ارتباط دولت هند با برخی از کشورهای عربی را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: این ارتباط به گونه ای است که شاهد افتتاح معابد هندوها در برخی از کشورهای عربی هستیم.
بیش از 100 هزار تن در کشمیر شهید شدند
حجت الاسلام والمسلمین شیرازی عنوان کرد: از سال 1989 میلادی تاکنون بیش از 100 هزار تن در کشمیر شهید و بیش از 500 هزار تن بازداشت و شکنجه شدند و طبق گزارشات نمایندگان سازمان ملل متحده بیش از 10 هزار زن و کودک مورد تجاوز قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: مردم بسیاری از کشورهای جهان پس از تلاش برای دستیابی آزادی و استقلال خود به اهدافشان رسیدند امام مردم مسلمان کشمیر تا اکنون نتوانستند به خواسته های خود دست پیدا کنند. ما خواستار قطع دست آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از این منطقه هستیم زیرا امنیت و ازادی مردم کشمیر را تهدید می کنند.
مسؤول امور بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از مردم کشمیر تقدیر و تشکر می کنیم.
اعلام همبستگی «تجمع عربی و اسلامی حامی مقاومت» با مردم کشمیر
جمال زهران نیز در این نشست خاطرنشان کرد: کشورهای عربی و اسلامی باید به یاری مردم کشمیر بپردازند.
وی روابط هند با سایر کشورها را خوب توصیف کرد و افزود: روابط هند با کشورهای عربی به ویژه مصر خیلی خوب بود، اما هند از ابتدای دهه 90 میلادی به تغییر مواضع خود پرداخت که این مساله موجب اختلال در روابطش شد. هر گونه اختلاف افکنی در منطقه موجب شعله ور شدن آتش جنگ می شود و هند باید با احترام به حقوق مردم مظلوم کشمیر مانع از هر گونه جنگی شود.
ابوکفاح دبور نماینده جبهه مردمی آزادی فلسطین در این نشست بیان کرد: سیاست استعماری انگلیس عامل اصلی مشکلات در منطقه است و بریتانیا با تمسک به هر وسیله ای به ایجاد فتنه می پردازد.
وی خواستار احقاق حقوق مردم مظلوم کشمیر شد و تاکید کرد که محور مقاومت در کنار مظلومان جهان ایستاده است.
محمد رشید امین از اعضای ارشد جریان جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: باید یک فعالیت فعال برای رفع ظلم از مردم کشمیر و ضد تجاوزات هند انجام داد.
اعلام همبستگی «تجمع عربی و اسلامی حامی مقاومت» با مردم کشمیر
ابراهیم المدهون نماینده انقلابیان بحرینی نیز عنوان کرد: نباید از نقش کشورهای خلیج -فارس- در کشمیر غافل شد. روابط خاصی از دهه 90 میلادی تاکنون میان پاکستان و کشورهای عربی وجود دارد.
وی ادامه داد: همه نباید مظلومیت مردم کشمیر را فراموش کنند. مظلومیت آنان شباهت بسیاری به مظلومیت مردم فلسطین دارد و رسانه ها باید بیش از پیش به این موضوع انسانی بپردازند.
محمد شریف الجیوسی عضو شورای تجمع عربی و اسلامی حامی مقاومت تصریح کرد: سیاستمداران افراطی اکنون حاکم هند شده اند بنابراین هیچ کدام از کشورهای عربی به مخالفت با آن نمی پردازند اما چین و روسیه به عنوان شریک های مشترک هند و پاکستان می توانند با میانجیگری به حل مشکلات موجود بپردازند.
گفتنی است که در یک ماه گذشته مقامات هندی با برگزاری نماز جمعه در مساجد بزرگ کشمیر از جمله مسجد جامع در سرینگر مخالفت کرده اند.
خدمات اینترنت در سراسر کشمیر همچنان مسدود است. خطوط همراه تنها در دو منطقه کوپوارا و هندوارا در شمال کشمیر متصل شده اند.
تلاش دولت جامو و کشمیر برای بازگشایی مدارس بی نتیجه بوده است زیرا خانواده ها به دلیل هراس از امنیت فرزندانشان، حاضر نیستند آنها را به مدارس بفرستند.
اکثر رهبران سیاسی مهم در کشمیر از جمله فاروق عبدالله، عمر عبدالله و محبوبه مفتی همچنان بازداشت یا در حصر خانگی قرار دارند.
نخست وزیر هند ۵ اوت(۱۴ مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.
طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسائل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.
طبق بند ۳۵ قانون هند، فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر، فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.
حزب حاکم بهاریتا جاناتای هند تحت رهبری مودی، نخست وزیر این کشور از مدت ها پیش این منطقه را بخش جدایی ناپذیر هند محسوب و مالکیت پاکستان را بر آن رد می کند.
دولت هند پس از لغو اصل ۳۷۰ قانون اساسی و بند ۳۵ قانون هند که اختیارات ویژه ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود، برای جلوگیری از اعتراض مردم، مدارس و دانشگاه ها را تعطیل و تلفن و اینترنت این منطقه را قطع کرد.
ارسال نظرات