۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۶۲۱۲۴۸
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد مطرح کرد؛

جلوه هایی از محبت امام زمان به بندگان مخلص

جلوه هایی از محبت امام زمان به بندگان مخلص
استاد حوزه علمیه امام زمان(عج) را رحمت واسعه الهی برای عالمیان بیان کرد و گفت: امام زمان(عج) جلوه جلال الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم در هیات متوسلین به حضرت مسلم ابن العقیل برگزار شد، گفت: از جمله جملات نورانی که ار لسان مبارک امام زمان(عج) به ما رسیده، این است که می فرمایند: به درستی رحمت پرودگار همه اشیاء را فرا گرفته و من رحمت واسعه الهی هستم.

وی افزود: همانگونه که بنیانگذار اسلام رحمت واسعه حق بودند خاتم الاوصیا(ع) نیز رحمت واسعه حق هستند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد در ادامه با استناد به خبری از لوح حضرت فاطمه زهرا(س)، ابراز کرد: حضرت در این لوح می فرمایند: پسر فرزندم امام حسن عسکری رحمت برای عالمیان است.

استاد حوزه علمیه یکی از جلوه های رحمت الهی را سلام فرستادن برشمرد و ابراز کرد: خداوند نیز در قرآن کریم بر حضرت نوح، ابراهیم و آل یس سلام و دورد می فرستد؛ در تاریخ تشیع بارها امام زمان(عج) به خواص و دوستانشان سلام فرستادند.

وی افزود: حضرت خطاب به شیخ مفید می فرمایند: سلام علیک ایها الولی المخلصین فی الدین، سلام بر تو ای ولی مخلص ما اهل بیت در دین؛ مقام شیخ مفید را می توان در این کلام نورانی دریافت.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد ادامه داد: ما باید بدانیم جناب شیخ مفید در طول عمر مبارکشان چه کاری انجام دادند که امام زمان(عج) ایشان را ولی مخلص دین معرفی می کنند زیرا این کلام سخنی نیست که از لسان یک انسان عادی خارج شده باشد؛ جناب مرحوم شیخ مفید مطیع محض دین و امام زمان(عج) بودند و حضرت ایشان را کنترل می کردند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه، اگر من امام زمان(عج) را درک می کردم خادمی ایشان را انجام می دادم، گفت: منتظر واقعی شب و روز منتظر ظهور مولایش است؛ در جایگاه امام زمان(عج) همین بس که خداوند در شب معراج مدح ایشان را می کند و می فرماید: من زمین را به واسطه امام زمان آباد می کنم.

وی افزود: در روایات آمده هنگام ظهور گنج های پنهان زمین آشکار و بیماران شفا می یابند و عقل ها کامل می شوند چرا که امام زمان(عج) جلوه جلال الهی است؛ انسان اگر شیخ مفید شود می تواند از الطاف و عنایت حضرت برخوردار شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد با بیان اینکه امام زمان(عج) جلوه رحمانیت و رحیمیت پروردگار است، گفت: دستوراتی در اسلام وجود دارد که انسان از حکمت آنها بی خبر است و کسی می تواند شاگرد خوبی برای امام زمان(عج) باشد که مطیع محض استاد بوده و چون و چرا در دستورات اهل بیت(ع) نیاورد.

استاد حوزه علمیه از دیگر جلوه های رحمت و رحمانیت را نامه دادن برشمرد و ابراز کرد: امام زمان(عج) به مرحوم شیخ ابوالحسن اصفهانی نامه دادند و فرمودند: نفس خود را ارزان کن، خودت را نگیر، محل نشستن خود را در راهرو خانه قرار ده تا هرکس نیازمند تو شد در دسترس باشی و به رفع حوائج مردم اهتمام داشته باش که ما تو را یاری می کنیم.

وی بیان کرد: در خاطرات علما و بزرگان یاد شده امام زمان(عج) هنگام بیمار شدن یارانشان به عیادت آنان می روند؛ متاسفانه امروز عیادت از مریض در میان مردم بسیار کمرنگ شده در حالی که طبق صریح روایات؛ اگر کسی به زیارت مومنی برود به اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) نزدیک می شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد اضافه کرد: کسی که برای رضای خدا به عیادت بیمار برود و یا از مومنی دیدار کند فرشته ای از آسمان فرود می آید و می گوید خداوند رحمت خودش را بر تو نازل و بهشت را برایت واجب کرد.

استاد حوزه علمیه از دیگر جلوه های محبت امام زمان(عج) نسبت به یاران و پیروان صدیقشان را شرکت در مراسم تشییع جنازه آنان بیان کرد و گفت: حضرت در تشییع پیکر دوستانشان شرکت می کنند و از مصادیق آن در عصر کنونی می توان به شرکت در تشییع پیکر مرحوم آیت الله گلپایگانی اشاره کرد، همچنین هدیه دادن از دیگر جلوه های محبت حضرت به دوستانشان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) می فرمایند: اگر شیعیان مطیع اهل بیت باشند و حلال خدا را حلال و حرام الهی را حرام بشمارند ما را درک خواهند کرد و اگر بدانند من مهدی چقدر آنان را دوست دارم از شوق این دوست داشتن جان می دهند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات