۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۲۲۰۱۰

پایان دوره تخصصی قرآنی ویژه اساتید دانشگاه در عراق

پایان دوره تخصصی قرآنی ویژه اساتید دانشگاه در عراق
نخستین دوره تخصصی قرآنی ویژه اساتید دانشگاه در عراق با توزیع گواهینامه مشارکت و هدایا میان شرکت‌کنندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین دوره تخصصی قرآنی «الجود»(کرم و بخشش) با مشارکت ۵۰ استاد دانشگاه از ۱۴ دانشگاه عراق به همت مؤسسه قرآن آستان عباسی در کربلا برگزار شد.


این دوره تخصصی در چارچوب برنامه‌های طرح قرآنی مؤسسه قرآن آستان عباسی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عراق برگزار شد و دیروز، ۴ مهرماه، به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه این دوره با تلاوت آیاتی از قرآن کریم از سوی «نبیل السیلاوی»، از قراء برجسته عراقی و قرائت فاتحه برای شهدای گرانقدر عراق آغاز شد و در ادامه عباس الموسوی، عضور شورای اداری آستان عباسی به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه این مراسم، استاد محمد الطیار، مدیراجرایی طرح قرآنی آستان عباسی در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های عراق به سخنرانی پرداخت و گفت: این دوره در ۷ روز و با مشارکت ۵۰ استاد دانشگاه برگزار شد و شامل سخنرانی‌های قرآنی، فکری و فرهنگی بود.

در این دوره تخصصی، دروس فشرده قرآنی شامل  تجوید، وقف و ابتدا، رسم‌الخط قرآن، روش تدریس قرآن، عقاید، فقه، سخنرانی‌های قرآنی و سایر برنامه‌های فکری و عقیدتی برای اساتید دانشگاه ارائه شد./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات