۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۲۲۴۸۵

هر چه می‌خواهی گناه کن! باخدا باشیم، چند شرط انجام گناه

هر چه می‌خواهی گناه کن! باخدا باشیم، چند شرط انجام گناه
مؤسسه انتشارات دلیل ما با همکاری مؤسسه فرهنگی رشد پویای نجات کتاب چندرسانه‌ای هر چه می‌خواهی گناه کن! باخدا باشیم، چند شرط انجام گناه را منتشر کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه انتشارات دلیل ما با همکاری موسسه فرهنگی رشد پویای نجات کتاب چندرسانه‌ای هر چه می‌خواهی گناه کن؟! باخدا باشیم، چند شرط انجام گناه نوشته مسعود اسماعیلی را منتشر کرد.

نگارنده کتاب را در پنج فصل به رشته تحریر درآورده که عناوین آن بدین شرح است:

نان‌ونمک خدا، حکومت خدا، نگاه خدا، قدرت‌نمایی خدا و قهر خدا.

نویسنده جرقه نوشتن کتاب را از حدیثی گهربار از مولایمان امام حسین می‌داند و در ادامه چنین می‌نویسد:

چه کنم؟ نمی‌توانم! نمی‌توانم جلوی خودم را بگیرم! نمی‌توانم گناهانم را رها کنم! می‌شود مرا کمک کنید؟ می‌شود قدری با من حرف برنید؟ می‌شود نصیحتم کنید؟

چرا گناه نکنی؟ چرا ناراحت از معصیت؟ اکنون به تو یاد می‌دهم که چگونه گناه نکنی! امروز آدابی به تو م می‌آموزم که دیگر از گناه ناراحت نباشی و بتوانی هر جه می‌خواهی گناه کنی!

مرد خشکش زده بود و اصلاً فکر نمی‌کرد که چنین جوابی را بشنود؛ آن‌هم پنج بار پشت سر هم: هر چه می‌خواهی گناه کن البته هر بار به یک شرط: روزی خدا را مخور، آن‌وقت، هر چه خواستی گناه کن! از پادشاهی خدا بیرون برو، آن‌وقت، هر چه خواستی گناه کن! جایی را پیدا کن که خدا تو را نبیند، آن‌وقت، هر چه خواستی گناه کن! آن گاه که فرشته مرگ آمد تا جانت را بستاند، او را از خود بران!، آن‌وقت، هر چه خواستی گناه کن!

نگارنده در فصل اول به موضوع نان‌ونمک خدا پرداخته و خواننده را به تفکر در اسباب رشد گیاهان تا رسیدن به سر سفره مردم فراخوانده و در صفحه ۲۹ از این کتاب چنین اورده است:

برای یک‌بار هم که شده بیا حساب گر باشیم: می‌خواهیم حساب کنیم از روزی که کشاورز دانه‌ی گندم را درون خاک می‌گذارد، تا روزی که این ساده‌ترین غذای انسان‌ها را در دهانمان می‌گذاریم، چند تا از نعمت‌های خداوند وجود دارد؟ یعنی خداوند چه چیز‌هایی را مأمور کرده و قرار داده تا نان، نان شود و به ما توان دهد.

من شروع می‌کنم به شمردن و تو هم با من بیا...

خاک/نور خورشید/آب/توان کشاورز برای چیدن گندم/...

حالا یکی از این نعمت‌ها را کم کن؛ ساده‌ترین غذا را از دست داده‌ای؟!

«الم یعلم بان الله یری» این آیه شریفه سرآغاز موضوعی جدید در فصل سوم به نام نگاه خداست و به خواننده این مطلب را یادآور می‌شود که خدا در همه حال می‌بیند؛ لذا نویسنده در توضیح این مطلب چنین می‌نویسد:

آبا تا به حال، با دوربین صداوسیما مواجه شده‌اید؟! همه وقتی دوربین را می‌بینند، در مقابلش، حواسشان را خوب جمع می‌کنند تا دست از خطا نکنند؛ اما اگر همین دوربین را در جایی مخفی کنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ می‌شود «دوربین مخفی» و در مقابل آن، واقعیت آدم‌ها دیده می‌شود و ما را به خنده می‌اندازد.

دوربین‌های مخفی خدا هم همیشه دارند ما را تماشا می‌کنند.

مؤسسه انتشارات دلیل ما کتاب چندرسانه‌ای هر چه می‌خواهی گناه کن؟! باخدا باشیم، چند شرط انجام گناه را در ۱۰۳ صفحه و با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به آدرس قم خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه B، واحد ۴۴ مراجعه و یا با شماره تلفن: ۳۷۷۴۴۹۸۸ یا ۳۷۷۳۳۴۱۳ با پیش‌شماره ۰۲۵۳ تماس حاصل نمایند. /۹۹۸/ن ۶۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
وقتی خدا در تمام لحظات زندگی یک فرد حضور داشت آدمی خود به خود از گناه دور می شود
0
0