۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۲۲۹۳۴

پیام تسلیت موسسه نسیم رحمت به مناسبت ارتحال اندیشمند شیعه اهل شیلی

پیام تسلیت موسسه نسیم رحمت به مناسبت ارتحال اندیشمند شیعه اهل شیلی
موسسه نسیم رحمت به مناسبت ارتحال حجت الاسلام شیخ خلیل ساحوری پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، موسسه نسیم رحمت طی پیامی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین شیخ خلیل ساحوری از طلاب شیلی را تسلیت گفت.

پیام این موسسه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر ارتحال جانسوز مجاهد عرصه تعلیم و تبلیغ حجت الاسلام و المسلمین شیخ خلی ساحوری موجب تاثیر و تاسف فراوان گردید.

آن مرحوم خدمتگزاری صادق و مجاهدی خستگی ناپذیر بود که عمر با برکت خویش را در راه انتشار معارف اهل بیت (علیهم السلام) و ترویج اندیشه اسلام ناب محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) صرف نمود.

ضایعه ی فقدان این مجاهد نستوه را به محضر حضرت ولی عصر (عجل تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، خانواده مکّرم ایشان، اساتید و طلاب آمریکای لاتین به ویژه شیعیان کشور شیلی تسلیت و تعزیت عرض می کنیم و مغفرت و رحمت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می نماییم.

موسسه نسیم رحمت

شایان ذکر است که حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم «خلیل ساحوری» مستبصر و تازه‌مسلمان اهل کشور شیلی بود که پدری اسپانیایی‌تبار و کاتولیک و مادری فلسطینی‌الاصل و ارتودوکس داشت. ساحوری بسیار تحت تاثیر فضای انقلاب اسلامی ایران قرار داشت. وی پس از تحقیق و تفحص فراوان، دین اسلام و مذهب شیعه را یافته و پذیرفت و پیش از رسیدن به اسلام تحقیقاتش را با بودیسم و یهودیت و زرتشت شروع کرده و برای تحصیل به ایران سفر نموده بود.

وی در گفت وگویی، نظریۀ ولایت فقیه را عامل اصلی شیعه شدن خود دانسته و عنوان کرده بود: "وقتی با نظریۀ ولایت فقیه آشنا شدم، دیدم نظریات پیشرفته و فوق‌العاده قوی‌ای پیرامون نقش دین در اجتماع در آن وجود دارد و با استدلال‌های بسیار قوی به تبیین نقش دین در اجتماع پرداخته است. ولایت فقیه خیلی پیشرفته‌تر از آن چیزی است که من همیشه به دنبالش بودم. من با ولایت فقیه شیعه شدم و عامل اصلی شیعه شدن من ولایت فقیه بود."

مرحوم ساحوری ادامه داده بود: "به نظر من اگر ولایت فقیه وجود نداشت ما نمی‌توانستیم مذهب شیعه را به عنوان یک بستۀ کامل برای سعادت بشر و یک مذهب کامل معرفی کنیم. امروز مذهب شیعه به شکلی زیبا دین الهی را در یک حکومت و مملکت قوی متبلور ساخته است. تنها امیدی که بشریت امروز می‌تواند برای رسیدن به حق داشته باشد تنها از راه ولایت فقیه است و به غیر از ولایت فقیه همۀ راه‌ها دروغ هستند؛ بنده اکثر ادیان را بررسی کردم مسیحیت یهودیت، بهاییت، بوداییسم، مارکسیسم و... را ولی چیزی مثل ولایت فقیه نیافتم. من مثل پروتستان‌ها زندگی می‌کردم، مثل زرتشتیان زندگی کردم و مثل مارکسیست‌ها زندگی کردم حتی یک مدت در بین برادران اهل سنت و مثل آنها زندگی می‌کردم، ولی خلأ نگاهی مثل ولایت فقیه در بین همه آنها احساس می‌شود. بعد از 7 سال تحقیق از بین چند میلیون نفری که در شیلی بودند خداوند به من عنایت کرد و گنجی بزرگ را به من داد و من همیشه از این بابت خدا را شکر می‌کنم."

ارسال نظرات