۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۲۵۰۸۶
امام جمعه موقت کاشان خواستار شد؛

ضرورت برخورد جدی با عوامل ضرب و شتم آمر به معروف در کاشان + فیلم

ضرورت برخورد جدی با عوامل ضرب و شتم آمر به معروف در کاشان + فیلم
حجت الاسلام احتشام ضرب و شتم آمر به معروف در کاشان را تلخ و ناگوار خواند و گفت: اگر با عوامل ضرب و شتم آمر به معروف در کاشان برخورد نشود باید شاهد افزایش چنین حوادثی بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود، ضرب و شتم جوان آمر به معروف در کاشان را تلخ و ناگوار خواند و گفت: چنین مواردی در کاشان نخستین موارد نیست و آخرین آن نیز نخواهد بود.

وی بر لزوم کالبد شناسی حمله به جوان آمر به معروف و ناهی از منکر در شهرستان کاشان تأکید کرد و افزود: ایجاد فضای محافظه کاری مسؤولان شهرستان سبب جری تر شدن اراذل و اوباش شده است.

حجت الاسلام احتشام احتیاط‌ های بی جهت، عدم توجه به مصلحت جامعه و جایگاه دارالمومنین کاشان، حفظ جایگاه برای روز‌های مهم تر از سوی برخی مسؤولان را از چالش‌ها و آسیب‌های این شهرستان در برخورد جدی با چنین حوادثی برشمرد.

وی همچنین از کشف حجاب در مبادی ورودی کاشان ابراز تأسف کرد و با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه همه باید در موضوع امر به معروف یک لشکر مطالبه گر باشند، گفت: این خواسته رهبری تاکنون محقق نشده است.

امام جمعه موقت کاشان ابراز کرد: اگر مطالبه عمومی در چارچوب قانون مطرح شود و آسیب‌ها و چالش‌ها و مشکلات جامعه بررسی شود هیچگاه شاهد چنین حوادثی نخواهیم بود، اما اگر برخورد نشود فردا باید شاهد تکرار و حتی افزایش چنین حوادثی باشیم.

حجت الاسلام احتشام گفت: در فضای اداره شهرستان حس محافظه کاری برخی مسؤولان و عدم دغدغه جدی دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام و تبدیل موضوعات درجه دوم و سوم شهرستان به اولویت نخست و تبدیل موضوعات مهم و درجه یک به موضوعات درجه دوم و سوم از موانع پیش رو در برخورد جدی با چنین حوادثی است.

به گفته وی مردم و رسانه‌های شهرستان باید مطالبه گر باشند و خواستار برخورد جدی مسؤولان شهرستان با کشف حجاب در کاشان باشند.

حجت الاسلام احتشام با انتقاد شدید از رسانه‌های کاشان آن‌ها را محافظه کار خطاب کرد و اظهار داشت: رسانه‌های کاشان حرف‌های کلیدی من در خطبه‌های نماز جمعه را پوشش نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در بین رسانه‌های کاشان، رسانه شجاع سراغ ندارم ادامه داد: رسانه‌ها به دلیل نیاز به کمک مسؤولان، خبر‌هایی را که سبب واکنش مسؤولان شود را پوشش نمی‌دهند.

امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: رسانه‌های عمومی کاشان نیز آنگونه که باید و شاید پوشش رسانه‌ای مناسب ندارند و اگر وضعیت رسانه‌ها بر همین منوال ادامه داشته باشد، وضعیت از این که هست نیز بدتر خواهد شد.

حجت الاسلام احتشام ابراز امیدواری کرد با دغدغه مندی دلسوزان و مطالبه گری معقول از مسؤولان برای بروز چنین حوادثی تدبیری اندیشیده شود تا شاهد چنین حوادث تلخی در جامعه نباشیم.

لازم به ذکر است پنجشنبه گذشته دوم آبان ماه محمد باقر رجایی جوان بسیجی کاشان هنگام گشت رضویون «امر به معروف» در محدوده پارک شهدا شهرک ناجی آباد در مواجه با کشف حجاب و هنگام تذکر لسانی، از سوی دو خودرو با سلاح سرد «چاقو» مورد حمله قرار گرفته و به بیمارستان منتقل می‌شود، حال عمومی این جوان آمر به معروف رو به بهبود است.

شایان ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیر کبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 5

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کاشان شهر دارالمومنین بوده و زن و مرد اگر حد خود را بدانند، با اصلاح بنیان خانواده، جامعه اصلاح می شود و این نه تنها در محیط جامعه، بلکه در محیط دانشگاه، در محیط کار ودر همه جا انسان باید بداند خداوند یکتا بالای سر اوست و اوست که انسان را حمایت می کند و زن و مرد را اشرف مخلوفات خود قرار داده و درجه ای بالاتر از فرشتگان داده و انچه می فریبد شیطان است تا انسان را یه درجه ای پایین سقوط دهد تا از خودش هم نفرت داشته باشد و انسان باید بیندیشد، زن باید بداند مقامش چه حد بالایی دارد، مرد باید بداند مقامش چه حد بالاست و خداوند یکتا ناظر بر اعمال انسانهاست اگر بیندیشند
2
0