۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۲۵۲۸۰

کاروان عزاداری شمس الشموس به ایستگاه امامزاده حسین قزوین رسید

کاروان عزاداری شمس الشموس به ایستگاه امامزاده حسین قزوین رسید
کاروان عزاداری امام رضا همزمان با شهادت این امام همام با همراهی مردم قزوین به منظور عرض تسلیت به پیشگاه پسر از امامزاده اسماعیل قزوین به سمت امامزاده حسین حرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، هر ساله هر زمان با شهادت امام رضا(ع) مردم مومن و متدین استان قزوین اقدام به برگزاری مراسم عزاداری، مداحی و سینه‌زنی در امامزادگان، هیئات مذهبی و بقاع متبرکه استان قزوین می‌کنند.

در نهایت حرکت دسته‌های عزاداری از امامزادگان استان به سمت بارگاه متبرکه امامزاده حسین(ع) قزوین از آئین‌های مذهبی این استان است که به منظور عرض تسلیت به بارگاه این امامزاده بزرگوار که از فرزندان امام رضا(ع) است برگزار می‌شود.

در نهایت آئین جامع عزاداری امام رضا(ع) در حرم پسر این امام بزرگوار با مداحی مداحان برجسته کشوری، سخنرانی و سینه‌زنی با حضور حداکثری مردم قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در مساجد و بقاع متبرکه استان

حجت‌الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امروز همزمان با آخرین روز ماه صفر مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در مساجد و بقاع متبرکه استان قزوین برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امروز شاهد حرکت دسته‌های عزاداری از نقاط مختلف استان قزوین به سمت امامزاده حسین(ع) قزوین که از فرزندان امام رضا(ع) است هستیم و در نهایت تجمع بزرگ عزاداران امام رضا(ع) در این مکان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: همچنین تا پایان امشب در 24 امامزاده در استان قزوین مراسم عزاداری، سخنرانی و مداحی با حضور قاریان برجسته قرآن، مداحان به‌نام و سخنرانان برجسته کشوری و استانی برگزار می‌شود و تلاش شده تا در برگزاری این آئین مذهبی توجه ویژه به بیان معارف امام رضا(ع)، سیره و سبک زندگی ایشان و ابعاد مختلف شخصیتی این امام بزرگوار پرداخته شود.

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: یکی از مواردی که هر ساله در این مناسبت بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد توجه به ابعاد مختلف اندیشه و زندگی امام رضا(ع) است و امسال نیز توصیه شده است تا در سخنرانی‌ها در کنار ذکر مصیبت به این نکات نیز پرداخته شود و مصادیقی از تصمیم‌گیری ایشان در شرایط مختلف در زمان خود بیان شود.

وی افزود: برنامه جامع عزاداری شهادت امام رضا(ع) امروز با حضور حداکثری مردم قزوین در بقعه امامزاده حسین(ع) استان قزوین و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید شمس‌الدین شالی و حضور مداحان کشوری برگزار می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات