۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۲۵۳۲۰
آیت الله عاملی:

زیارت پیمان با معصوم است

زیارت پیمان با معصوم است
نماینده ولی فقیه در اردبیل گفت: زیارت دست در دست معصوم گذاشتن و عقد پیمان با معصوم است پس باید با زیارت؛ نبوی، علوی، حسینی و رضوی شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل شب گذشته در حرم مطهر رضوی به زیارت همراه با معرفت تأکید کرد و گفت: اهل بیت براساس معرفت زائر به او توجه دارند.

آیت الله عاملی با اشاره به رتبه بندی افراد براساس معرفت، اظهار کرد: اهل بیت(ع) اصحاب را براساس معرفت درجه بندی می کردند و براساس میزان معرفت آن ها به آن ها عنایت داشتند چنان که به برخی عنایات محیرالعقول داشته و به برخی نیز سفره عادی داشته و برای برخی سفره فاخر در این دنیا و در آخرت داشتند.

امام جمعه اردبیل ابراز کرد: قیمت و ارزش انسان ها به معرفتی است که نسبت به اهل بیت(ع) دارند و براساس معرفت از عنایات اهل بیت(ع) بهره مند می شوند.

وی با تأکید به زیارت همراه با معرفت، بیان داشت: مأمون بزرگترین مجلس علمی را با حضور 40 هزار نفر تشکیل داد و علمای مختلف را به مناطره با امام رضا(ع) دعوت کرد بنابراین انفجار علمی حضرت را مطالعه کنید و بعد به حرم حضرت مشرف شوید که نتیجه این زیارت با معرفت، معنویتی است که نصیب شما می شود.

آیت الله عاملی به نتیجه معرفت نسبت به اهل بیت(ع) اشاره و ابراز کرد: اگر معرفت زائر نسبت به امام زیاد شود، انس و ارتباطش با حضرت زیاد می شود همچنین موجب اطاعت و فرمانبرداری از اهل بیت(ع) می شود.

نماینده ولی فقیه در اردبیل احیای مرام ائمه و سنخیت را نتیجه زیارت بیان و اظهار کرد: باید بعد از زیارت همه شئول و رفتار اجتماعی ما با رفتار و سیره اهل بیت(ع) سنخیت داشته باشد همچنین باید اخلاق، اعتقاد و رفتار بر اثر زیارت اصلاح شود.

وی با بیان این که ما باید با زیارت نبوی، علوی، حسینی و رضوی شویم، گفت: زیارت دست در دست معصوم گذاشتن و عقد پیمان با معصوم است و نباید گناه کرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات