۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۲۵۶۴۲
با حضور ۴ هزار دانش آموز دختر؛

مراسم افتتاحیه اردوی راهیان نور دانش آموزی در حرم امام راحل برگزار شد

مراسم افتتاحیه اردوی راهیان نور دانش آموزی در حرم امام راحل برگزار شد
مراسم نمادین افتتاحیه اردوی راهیان نور دانش آموزی استان تهران امروز با حضور ۴ هزار دانش‌آموز دختر در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم نمادین افتتاحیه اردوی راهیان نور دانش آموزی استان تهران امروز با حضور 4 هزار دانش‌آموز دختر دوره دوم متوسطه در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم پس از قرائت آیات قرآن کریم و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی، محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امروز شاهد اعزام دانش آموزان 4 استان البرز، تهران، قزوین و مازندران به مناطق جنگی غرب و جنوب کشور خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جاری از شهرستان های استان تهران 24 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد، ادامه داد: راهیان نور ابتکار مردم بود و حضور آنان در این مناطق بسیار مهم و ارزشمند به شمار می رود.

در ادامه علیرضا کاظمی معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: برنامه عظیم فرهنگی اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور همزمان با فرا رسیدن 13 آبان ماه را گرامی می داریم و قدردان سپاه و بسیج در فراهم آوردن مقدمات این برنامه معنوی هستیم.

کاظمی با تاکید بر اینکه اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس فرصت تربیتی ارزشمند است که باید با حمایت های مادی و معنوی تقویت شود، ادامه داد: اردوی راهیان نور دانش آموزی تنها بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس نیست بلکه فرصت مغتنمی برای کسب معارف الهی، ایثار، صبر و سیره شهدا است.

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش برگزاری راهیان نور را بهترین راه برای انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل جدید بیان کرد و گفت: دانش آموزان با شرکت در این اردو می توانند با دستاوردهای نظام آشنا شوند.

وی هشت سال دوران دفاع مقدس را بخشی از تمدن انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: امروز همه تلاش دشمن بر این است که فرهنگ ایثار و مقاومت را از ملت ایران بگیرد و سعی می کند تا نام شهید را از اذهان عمومی حذف کند در حالی که نمی داند ایثار و مقاومت با اعتقاد و گوشت ملت ایران عجین است.

کاظمی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت هرگز فراموش شدنی نیست و دشمن این آرزو را به گور خواهد برد، گفت: اردوی راهیان نور خنثی کننده این توطئه ها به شمار می رود؛ دانش آموزانی که از این فرصت ارزشمند بهره می برند تلاش کنند قهرمانان خوبی برای رهبر معظم انقلاب و راه شهدا باشند./813/پ202/ب

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات